حضور در نماز جمعه، حمایت از پایگاه و نهاد ولایت است

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: خداوند در قرآن کریم به مؤمنان دستور داده است روز جمعه، کسب و کار را رها کنید و به نماز جمعه بروید، کسی که ادعای انقلابی بودن دارد، باید در نماز جمعه شرکت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان که در مسجد صدیقه‌ طاهره(س) برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت حضرت محمد(ص)، امام حسن(ع) و امام رضا(ع)، تصریح کرد: پیامبر بزرگوار اسلام(ص) در همه دوران عمر پر برکتشان، برای زدودن غبار جهل و نادانی از جامعه بشری تلاش کردند.

وی ادامه داد: تلاش پیامبر اسلام(ص) برای ترویج مبانی متعالی این آیین نجات‌بخش تا جایی بود که هنوز هم افراد زیادی در سراسر جهان به این دین الهی گرایش پیدا می‌کنند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه اخلاق حضرت محمد(ع) باعث گرایش مردم به سوی ایشان می‌شد، تأکید کرد: متأسفانه جای خالی اخلاق اسلامی در بسیاری از زمینه‌ها احساس می‌شود، اگر همه افراد متعهد به رعایت اخلاق اسلامی بودند، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شد.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به واقعه ۱۳ آبان، خاطرنشان کرد: این روز به عنوان نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران با استکبار جهانی به ثبت رسیده است، در این روز دانشجویان و دانش‌آموزان انقلابی دست بیگانگان را قطع و ثابت کردند، که به سران استکبار جهانی، اجازه دخالت در امور کشور و غارت اموال ملی را نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مانع ادامه غارت اموال مردم ایران به دست بیگانگان شد، تصریح کرد: دشمنانی که انقلاب اسلامی را مخالف با منافع خود در منطقه و جهان می‌دانستند، از نخستین روزهای پیروزی با آن مبارزه کردند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه تفکر مستکبرانه رهبران آمریکا، نظم جامعه جهانی را مختل و باعث بروز تشنج در معادلات سیاسی و اقتصادی بین‌المللی شده است، اضافه کرد: امکان برطرف کردن مشکلات اقتصای مردم با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات داخل کشور، وجود دارد و نیازی به استفاده از حمایت بیگانگان نیست.

حجت‌الاسلام یعقوبی در ادامه با بیان اینکه تحریم‌ها و کارشنکی‌های آمریکا علیه ملت ایران در طول ۴۰ سال گذشته وجود داشته است، تأکید کرد: همواره ایستادگی و استقامت ملت ایران و ولایتمداری آنان، دشمن را وادار به عقب نشینی کرده است.

وی با بیان اینکه به فرموده قرآن کریم پیروزی حق‌طلبان بر ظالمان قطعی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، ثمره خون هزاران شهید و مجاهدت ایثارگران است، بنابراین باید از آن حمایت و حفاظت کنیم و اجازه ندهیم دشمن به مقاصد خود برسد.

امام جمعه شهرضا با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: قدرت آمریکا رو به افول است و سران این کشور باید به خاطر جنایاتی که علیه ملت ایران انجام داده‌اند، مؤاخذه شوند.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به راهپیمایی اربعین امسال، تأکید کرد: همایش بزرگ اربعین، نشانه اقتدار جمهوری اسلامی، حقانیت راه و هدف امام حسین(ع) و ارادت مردم به اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب قصد دارند شعائر مذهبی اسلامی را مخدوش کنند، اظهار کرد: حضور در نماز جمعه به معنی حمایت از پایگاه و نهاد ولایت است.

امام جمعه شهرضا برگزاری نماز جمعه را از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: خداوند در قرآن کریم به مؤمنان دستور داده است روز جمعه، کسب و کار را رها کنید و به نماز جمعه بروید، کسی که ادعای انقلابی بودن دارد، باید در نماز جمعه شرکت کند.

کد خبر 358122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.