زندگی رسول اکرم(ص) برای نسل جوان تبیین شود

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت:ما همیشه محتاج تبیین زیبایی‌های دین هستیم و امروز سیره عملی پیامبر باید بیش از پیش به عموم مردم به ویژه نسل جوان انتقال داده شود و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است تا دچار آسیب نشویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در جمع عزادران بخش فولادشهر با تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص)، به عنوان خاتم انبیای الهی، برای تمامی بشریت رحمت بوده و در بررسی مقاطع زندگی ایشان شاهد آمیخته بودن رفتار ایشان با مهر و عطوفت نسبت به دوستان و دشمنان هستیم.

امام جمعه فولادشهر با بیان اینکه پیامبر اسلام جایگاه بالایی نزد خداوند متعال دارند و بررسی ابعاد زندگی ایشان بیش از گذشته باید مورد توجه عموم مردم قرار گیرد، تصریح کرد: الگو قرار دادن رفتار، منش و اخلاق پیامبر اکرم(ص) در جامعه و تبیین درست شخصیت پیامبر اکرم(ص) به خداشناسی منتهی می شود.

وی ادامه داد: حضرت محمد(ص) به عنوان خاتم انبیاء با برنامه ای جامع، جهانی و جاودانه به سوی بندگان آمد تا آنها را از سرگردانی و نادانی برهاند، اما شاهد هستیم پیامبر(ص) وقتی ۲۳ سال برای اسلام تلاش کردند نگرانی های درباره امتشان پس از رحلت دارند.

سرافراز اضافه کرد: پیامبر اکرم همچون باغبان دلسوز که عمر خود را پای نهال ها و بذرهایش سپری کرده پس از خود بر امت خود از سه چیز یعنی گمراهی و انحراف پس از معرفت، تاثیر حوادث و وقایع گمراه کننده و شکمبارگی و شهوترانی امت مسلمان نگران است.

وی عنوان کرد: نخستین دغدغه پیامبر(ص) گمراهی بعد از هدایت امتش بود چراکه ایشان می دانستند، پیروی مسلمانان از غیر آنکه ایشان از جانب خداوند متعال تعیین کرده است آنها را به بیراهه و گمراهی می کشاند و اختلاف و چند دستگی بین امت اسلامی را به ارمغان می آورد.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: به همین دلیل وصی و جانشین خود را معرفی کردند، اما شاهد هستیم برخی در غدیر معرفت پیدا کردند اما در سقیفه انکار کردند و این ضلالت بعد از معرفت است.

وی متذکر شد: پیامبر(ص) حسن و حسین (ع) را روی شانه هایش می نشاند و مردم هم می دیدند و می فرمودند: اینها را دوست داشته باشید! هرکس اینها را دوست داشته باشد مرا دوست دارد. اما ۵۰ سال بعد کار به جایی رسید که سر امام حسین(ع) را بالای نیزه بردند و به او سنگ زدند، این مهم نیز ضلالت بعد از معرفت است.

سرافراز دومین دغدغه پیامبر(ص) را فتنه های گمراه کننده دانست و گفت: وقتی به تاریخ نگاهی گذرا بندازیم خواهیم دید بعد از رحلت پیامبر(ص) چه فتنه هایی شکل گرفته و مردم به دلیل عدم بینش سیاسی، و عدم بصیرت لازم از مسیر دین دور شده اند و برهمین اساس رسول مکرم اسلام(ص) از اختلاف میان امت اسلامی و ایجاد هرج و مرج در میان آنان نگران بودند.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: وقتی پیامبر(ص) بارها فرمودند، من نگران دین امت هستم، باید مراقب باشیم دین ما را نگیرد چراکه که دشمن با همه توان خود با نفوذ و راه اندازی شبکه های ماهواره ای، برنامه های شبکه ای و مجازی بر روی دین مردم و هویت اسلامی نسل جوان ما با قدرت تمام برنامه ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان باید با ابعاد شخصیت پیامبر اسلام(ص) آشنا شوند، ادامه داد: ما همیشه محتاج تبیین زیبایی‌های دین هستیم و امروز سیره عملی پیامبر باید بیش از پیش به عموم مردم به ویژه نسل جوان انتقال داده شود و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است تا دچار آسیب نشویم.

کد خبر 358016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.