ابجاد وحدت، مهمترین ویژگی پیامبر اسلام بود

شهرضا - امام جمعه شهرضا با بیان اینکه مهمترین ویژگی پیامبر اسلام(ص) ایجاد وحدت بود، گفت: آن حضرت با رفع اختلافات بین اقوام و برقراری پیوند برادری بین آنان، برای پیشبرد اهداف متعالی اسلام تلاش می‌کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی در جمع مردم این شهرستان، با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در مدت حیات پر برکت خود، برای ترویج معارف اسلام تلاش بسیاری کردند و زمینه گرایش شمار فراوانی از افراد را به این آیین نجات‌ بخش، فراهم آوردند.

وی با بیان اینکه اخلاق پسندیده پیامبر اکرم (ص) از مهمترین دلایل گرایش افراد زیادی به دین اسلام شد، تصریح کرد: حسن خلق، کمک به مردم و رسیدگی به امور نیازمندان و فقرا و افراد کم‌توان در جامعه، باعث گرایش مردم به سوی ایشان می‌شد.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه مهمترین ویژگی پیامبر اسلام (ص) ایجاد وحدت بود، تاکید کرد: آن حضرت با رفع اختلافات بین اقوام و برقراری پیوند برادری بین آنان، برای پیشبرد اهداف متعالی اسلام تلاش می‌کردند.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: تلاش پیامبر اسلام (ص) در ایجاد اتحاد و همبستگی بین مردم، باید به عنوان الگویی برای همه کسانی باشد که به عنوان مدیر در جامعه خدمت می‌کنند.

وی اظهار کرد: تلاش‌های پیامبر اسلام (ص) تا جایی موثر بود که پس از هزار و ۴۰۰ سال، هنوز هم افراد زیادی به این آیین گرایش پیدا می‌کنند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه جامعه در هر شرایطی به اخلاق اسلامی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: همه افراد جامعه در هر جایگاهی که قرار دارند، باید از دستاوردهای اسلام حراست کنند، زیرا  برای آنکه این آیین نجات‌ بخش به این مرحله برسد، مجاهدت‌های زیادی انجام شده است.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه ساده زیستی و تواضع از صفات برجسته پیامبر اسلام (ص) بوده است، تآکید کرد: همه افراد بویژه جوانان و نوجوانان، تلاش کنند با حضور مستمر در مجالس وعظ و سخنرانی علما، با ضفات برجسته پیامبر اکرم ( ص) آشنا شوند و در زندگی خود بکار ببرند.

کد خبر 357999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.