نبود فضاهای ورزشی یکی از چالش های منطقه یک است

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: نبود فضاهای ورزشی به تعداد مناسب یکی از چالش‌های منطقه یک شهرداری اصفهان است به طوری که ورزشگاه تختی تنها ورزشگاه منطقه به شمار می‌رود که در اختیار ورزشکاران حرفه ای است و شهروندان عادی قادر به استفاده از آن نیستند.

مهین شکرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: مهم‌ترین علت کمبود فضاهای ورزشی منطقه یک، نبود زمین و گران بودن قیمت آن برای احداث ورزشگاه و همچنین استقبال‌نکردن بخش خصوصی از مشارکت در ساخت مجموعه‌های ورزشی است.

وی با اشاره به پروژه‌های منطقه یک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های این منطقه احداث مجموعه فرهنگی اندیشکده شهید بهشتی در مجاورت منزل شهید بهشتی است که البته این منزل نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان تصریح کرد: پروژه احداث مجموعه فرهنگی اندیشکده شهید بهشتی سه هزار و ۵۰۰ مترمربع آزادسازی نیاز دارد که یک هزار و ۸۰۰ مترمربع آن انجام شده و مابقی آن مربوط به خیابان شهید بهشتی در حال آزاد سازی است.

وی به احداث مجموعه فرهنگی شهید خرازی اشاره کرد و گفت: منزل شهید خرازی که در حال حاضر مادر آن شهید والامقام در آن سکونت دارد در دل مجموعه فرهنگی شهید خرازی خواهد بود.

شکرانی ادامه داد: احداث منبع آب هزارمترمکعبی، احداق کلکتور شرقی غربی از پل وحید تا میدان انقلاب، سامانه اتوبوس تندرو از میدان جمهوری تا پل فلزی همچنین سامانه تندرو در مسیر تختی تا صمدیه، پیاده‌روسازی خیابان شیخ بهایی حد فاصل چهارباغ تا شمس‌آبادی، احداث پارک محلی شاداب، پیاده سازی خیابان مطهری، کف‌سازی محور بید آباد از بازارچه علی قلی‌آقا تا مسجدسید، زیرسازی چهارراه دکتر بهشتی و میدان چهارسوق، کف‌سازی و بدنه‌سازی مادی نیاصرم از دیگر پروژه‌های منطقه یک است.

وی از انجام کف‌سازی ۸۰ درصد مسیر خیابان جامی خبر داد و تصریح کرد: در طرح تفصیلی، خیابان جامی به عنوان یک خیابان محلی دیده شده و خیابان شهری نیست، از این رو منطقه یک توجه ویژه‌ای به خیابان جامی و اطراف آن دارد.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در سال گذشته برای مقبره‌سازی و نورپردازی آرامگاه صائب ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده و هنوز مراحل تکمیلی آن در حال انجام است.

وی افزود: شهرداری منطقه یک در هفته فرهنگی اصفهان دو برنامه و به مناسب سالگرد تولد صائب یک ویژه برنامه باشکوه را در آرامگاه صائب برگزار کرد.

شکرانی در خصوص محورهای گردشگری این منطقه گفت: چهارباغ یکی از محورهای گردشگری این منطقه است، یک فضای شهری با ویژگی‌های خاص که در اختیار شهروندان و گردشگران قرار گرفته و سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان مجری طرح چهارباغ میانی است و برای اجرای بخش‌هایی از آن پیمانکار جزء می‌گیرد.

وی با بیان اینکه با پیاده‌راه شدن خیابان سپاه، میدان انقلاب تا میدان امام حسین (ع) و در ادامه تا میدان امام محور گردشگری خوبی برای مردم و گردشگران آماده خواهد شد، گفت: محور علی‌قلی آقا و بید آبادی نیز از دیگر محورهای گردشگری منطقه یک است که ساماندهی این محور به زودی تکمیل خواهد شد.

کد خبر 357933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.