چالش کپی‌برداری از سیستم آموزشی "یوسی‌مس" در اصفهان

رییس مرکز "یو سی مس" اصفهان گفت: کپی برداری از سیستم آموزشی "یو سی مس" چالش‌های زیادی را به دنبال دارد تا کنون اقداماتی را برای برخورد با این افراد داشته‌ایم اما نتیجه بخش نبوده است.

رحمت جبار زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه راه‌اندازی مدارس یو سی مس حدود بیست و پنج سال پیش توسط پرفوسور "دینو ونگ" در مالزی ابداع شده و از همان زمان شروع به کار کرده است، اظهار کرد: چرتکه‌هایی که در این طرح استفاده می‌شوند با چرتکه‌های ایران قدیم بسیار متفاوت است؛ اساس کار این چرتکه‌ها از روی سورمان ژاپنی که مبنایان عدد پنج است، طراحی شده است.

وی اظهار کرد: بحث اصلی طرح "یو سی مس" که همان سیستم  جهانی توسعه ذهن است، بدین معنا است که به وسیله آموزش ریاضی با چرتکه نیم کره چپ و راست مغز را فعال و افراد توسعه ذهن پیدا می‌کنند؛ در اصل بحث آموزش ریاضی نیست بلکه بحث مهارتی است که به وسیله آموزش ریاضی به بچه‌های رده سنی پنج تا سیزده سال داده می‌شود، تا مانند کسانی که برای ورزیده کردن عضلات بدنشان به باشگاه می‌روند و با تمرین، عضلات خود را قوی می‌کنند، ذهن نیز با این تمرین فعال و قابلیت ذهن افزایش یابد.

رییس مرکز "یو سی مس" اصفهان افزود: اگر ظرفیت کارایی مغز انسان حتی یک صدم به نسبت کارایی فعلی افزایش یابد همین امر باعث می‌شود فرد بسیار نابغه شود و سطح "آی کیو" ارتقا یابد؛ این سیستم جهانی هردو نیم کره مغزه آدمی را وادار به فعالیت می‌کند، این گونه که  افراد با استفاده از دو دست خود با چرتکه کار می‌کنند و همه می‌دانیم که نیم کره چپ مغز سمت راست بدن و نیم کره راست مغز سمت چپ بدن را فرماندهی می‌کند، از این رو زمانی که با هر دو دست مشغول کار کردن هستیم هر دو نیم کره مغز فعال می‌شوند و ما تمام ظرفیت مغز رابه کار می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه بچه‌ها بعد از سه ترم کار کردن با چرتکه‌های مخصوص درترم بعد باید آن‌ها را کنار گذاشته و به صورت ذهنی چرتکه را تجسم کرده و محاسبات ریاضی را انجام می‌دهند، افزود: بچه‌ها بعد از اتمام دوره‌های "یو سی مس" ذهنشان ورزیده می‌شود و حواس شنیداری، دیداری و گفتاری‌شان تقویت می‌شود، زیرا مربیان با دانش‌آموزان به صورت دیداری، شنیداری کار می‌کنند؛ در ترم‌های بالاتر دانش‌آموزان موسسه هم زمان که در حال مشاعره کردن هستند، مربیان محاسبات ریاضی را برایشان می‌خوانند و آن‌ها جواب را سریع  به دست می‌آورند و می‌گویند.

جبار زارع ادامه داد: از سال ۸۹ مدارس "یو سی مس" در ایران به عنوان چهل ونهمین کشور با دریافت مجوز از آموزش و پرورش آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه برای اعزام دانش‌آموختگان این سیستم به مسابقات جهانی اعتباری نداریم و دانش آموزان با هزینه شخصی در این مسابقات شرکت می‌کنند، ادامه داد: این مسابقات نوعی المپیاد علمی محسوب می‌شود و نیاز است که دولت اینگونه فعالیت‌ها را که باعث ارتقای سطح علمی افراد است را حمایت کند.

رییس مرکز "یو سی مس"  اصفهان خاطرنشان کرد: این مهارت در ۱۰ ترم به بچه‌ها تدریس می‌شود که درترم‌های اول به سیله چرتکه جمع و تفریق اعداد یک رقمی را انجام می‌دهند و درترم های بالاتر ضرب،تقسیم،اعشار،جذر و توان را می‌توانند محاسبه کنند؛مدرسین موسسه نیز توسط مربیانی که زیر نظراساتید ارشد مالزی مدرک این مهارت را گرفته‌اند آموزش می‌بینند.

وی گفت: کپی برداری از سیستم آموزشی "یو سی مس" چالش‌های زیادی را به دنبال دارد تا کنون اقداماتی را برای برخورد با این افراد داشته‌ایم اما نتیجه بخش نبوده است.

جبارزارع تصریح کرد: طرح‌های کپی شده از روی طرح اصلی نواقص زیادی دارد و توسط افراد سودجو فقط برای درآمد زایی ایجاد شده‌اند، در بحث علمی این فعالیت طرح‌های کپی مشکل دارند و مانند طرح اصلی پخته و کامل نیستند.

کد خبر 357885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.