زرین شهر میزبان مسابقات کشوری کشتی فرنگی بزرگسالان

لنجان-عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت:پس از سال ها با پیگیری های متعدد مجددا در روز ۲۸ آبان ماه زرین شهر میزبان مسابقات کشوری کشتی فرنگی بنام شهید اسماعیل سلیمیان خواهد بود.

حجت‌الاسلام مجید سبکتکین در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، با بیان اینکه ورزش کشتی در این شهرستان دارای جایگاه ویژه و برجسته ای است، اظهار کرد: زرین شهر به عنوان مرکز شهرستان لنجان از قدیم پهلوانان و قهرمانان صاحب نامی را در رشته های مختلف ورزشی از جمله ورزش کشتی تربیت و به جامعه ورزش کشور تقدیم کرده است.

وی با بیان اینکه کشتی از قدیمی ترین ورزش ها ایران به شمار می آید که طی قرن ها در فرهنگ ایران تنیده شده است، افزود: پیشرفت‌های ورزش کشتی در زرین شهر در سال‌های اخیر، اقبال خانواده‌های شهرستان لنجان را به‌سوی این ورزش‌ افزایش داده تا جایی که در فصل تابستان که زمان مناسبی برای سپری کردن اوقات فراغت بوده، شلوغ‌ترین فصل تشک کشتی در طول ایام سال است.

عضو شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه این استقبال نشان‌دهنده اعتماد خانواده‌ها به ورزش کشتی است، تصریح کرد: در زمان اوقات فراغت برنامه‌های استعدادیابی در بین نوجوانان و حتی نونهالان توسط کارشناسان هیئت اجرا می‌شود که قهرمانان کشوری نوجوان و جوان ما حاصل همین برنامه‌ها و اقبال خوب خانواده ها و به ویژه نسل جوان به این ورزش‌ پهلوانی است.

وی با بیان اینکه شرایط جغرافیایی زرین شهر سبب شده تا کشتی در خون و فرهنگ مردم این شهر رسوخ و جایگاه خاصی در بین آنان باز کند، ادامه داد: در گذشته شهرستان لنجان شاهد برگزاری لیگ کشتی بود که این امر باعث پیشرفت هرچه بیشتر ورزشکاران نیز شده و همواره علاقه مندان بسیاری برای تماشای این مسابقات در سالن ورزشی ورزشگاه ۱۷ شهریور حضور پیدا می کردند، البته چند سالی است که لیگ کشتی در شهرستان برگزار نمی‌شود، اما با این وجود کشتی‌گیران این خطه طلایی بهترین عملکردها را از خود نشان داده‌اند.

سبکتکین ورزش پهلوانی، اخلاق را به عنوان یک ارزش والا در جامعه ورزشی گسترش می دهد، اضافه کرد: میادین ورزشی عرصه ظهور جوانمردی، پهلوانی و ارزش‌ها بوده و برگزاری مجدد لیگ کشتی در شهرستان لنجان باعث ایجاد شور و نشاط اجتماعی در میان مردم این شهرستان می‌شود از این رو با پیگیری های متعدد بار دیگر شاهد برگزاری مسابقات لیگ کشوری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه کشتی، ورزش اول کشور است و امروز نیاز به توجه مسئولان استانی و شهرستان لنجان به این رشته ورزشی بیش از گذشته احساس می شود، عنوان کرد: با وجود تمام مشکلات و کمبودها، هیئت کشتی شهرستان لنجان توانسته است، افراد زیادی را به مسابقات کشوری اعزام کنند به همین دلیل پس از سال ها با پیگیری های متعدد مجددا در روز ۲۸ آبان ماه، زرین شهر میزبان مسابقات کشوری کشتی فرنگی بنام "شهید اسماعیل سلیمیان" خواهد بود.

عضو شورای اسلامی زرین شهر با اشاره به دلیل نامگذاری این مسابقات خاطرنشان کرد: فرهنگ شهدا باید در بین ورزشکاران به ویژه نسل جوان نهادینه شود و ورزشکاران با الگوبرداری از شهدای ورزشکار شهرستان وارد میدان مبارزات استانی، کشوری و بین‌المللی شوند.

وی با بیان اینکه حمایت از ورزش و جوانان از دغدغه‌های شورای اسلامی زرین شهر است، افزود: امروز باید تلاش کنیم کشتی جایگاه واقعی خود را در زرین شهر بازیاید و این مهم فقط با همدلی و همزبانی مسئولان محقق می شود.

سبکتکین متذکر شد: باید سعی کنیم در قالب ادبیات مناسب، مشکلات و کمبودها موجود در عرصه ورزش را با کمک و یاری یکدیگر رفع کنیم تا شاهد پیشرفت ورزشکاران ورزش های محبوب همچون کشتی در شهرستان لنجان و حضور آنها در عرصه های بین المللی باشیم.

کد خبر 357857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.