۱۳ آبان،آزمون ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر استکبار

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: امروز قدرت ایمان و عشق در بین جوانان موج می زند و دانش‌آموزان شهرستان لنجان همگام با دیگر دانش آموزان سراسر کشور در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه حضور یافته و در این روز سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در آیین تجدید میثاق دانش آموزان زرین شهر با شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: یکی از مهمترین سازوکارهای تاثیرگذار در هر کشور نظام تعلیم و تربیت و آموزش آن کشور بوده که می تواند سکان هدایت آن کشور را در حوزه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، تربیتی و... به دست بگیرد.

وی با بیان اینکه ۱۳ آبان در قلب و روح ملت ایران روزی به یادماندنی است، تصریح کرد: در ۱۳ آبان ماه در سال های متمادی تاریخ معاصر ایران اتفاقات مختلفی روی داد و اولین حادثه به آبان ۱۳۴۳ باز می گردد که در آن روز شاه ملعون با دستور مستشاران آمریکایی مستقر در لانه جاسوسی دستور تبعید امام راحل (ره) را به ترکیه صادر کرد.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه خون دانش آموزان  پیروزی انقلاب اسلامی را تضمین کرد، ادامه داد: ۱۵ سال بعد از آن حادثه باردیگر در روز ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷، جهان شاهد خفت و خواری آمریکایی ها بود به گونه ای که رژیم ستم شاهی با پیروی از دستورات سردمدارن آمریکا بر روی دانش آموزان آتش گشود و تعداد زیادی از دانش آموزان را به خاک و خون کشید.

وی با بیان اینکه جوانان انقلابی ایران ۴۰ سال قبل به جاسوسی سفارت آمریکا پی بردند، اضافه کرد: در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ توطئه هایی که علیه انقلاب اسلامی در حال شکل گیری بود اما، جوانان انقلابی و پیرو خط امام تحمل چنین حرکت هایی را نداشتند از این رو تصمیم بر تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گرفتند.

صفرخانلو عنوان کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان به عنوان یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می آید که نشان‌دهنده بصیرت و آگاهی جوانان انقلابی ایران اسلامی بود و امام خمینی(ره) این روز را انقلاب دوم نامیدند.

وی ۱۳ آبان را فرصتی مغتنم برای ارتقای بصیرت دانش آموزان دانست و افزود:امروز قدرت ایمان و عشق در بین جوانان موج می زند و دانش‌آموزان شهرستان لنجان همگام با دیگر دانش آموزان سراسر کشور در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه حضور یافته و در این روز سنگ تمام گذاشتند و بار دیگر ثابت قدمی و استواری خود را در مقابله با تهدیدهای استکبار به رخ جهانیان کشیدند.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: دانش اموزان با حضور پرشور خود به مستکبران نشان دادند همواره در مقابل یاوه گویی استکبار جهانی خواهند ایستاد و با حرکت در مسیر علم آموزی به جایگاهی دست خواهیم یافت که دیوارهای تحریم فرو ‌ریزند.

وی با اشاره به نقش دانش آموزان و نوجوانان در هشت سال دفاع مقدس، یادآور شد: در هشت سال دفاع مقدس دانش آموزان در کنار دیگر اقشار مختلف جامعه به دفاع از میهن اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی پرداختند و تقدیم بیش از ۳۶ هزار شهید دانش آموز و هزاران جانباز و آزاده در طول دوران جنگ تحمیلی تنها بخشی از افتخار آفرینی نوجوانان در تاریخ انقلاب اسلامی است.

صفرخانلو متذکر شد: بدون شک دانش آموزان امروز نیز با الگوپذیری از فرهنگ عاشورا، پیروی از راه شهدا در دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی از قطره قطره خون خود خواهند گذشت و اجازه نخواهند داد دشمن حتی ذره ای امیدوار به رسیدن به اهداف شوم خود باشد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان در صف اول، آینده سازان ایران اسلامی قرار دارند، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف آموزش و پرورش، تربیت آینده‌سازان متخصص و توانمند برای پیشرفت و آبادانی کشور است، و مدیران و معلمان مدارس در رسیدن به هدف نقش به‌سزایی دارند از سوی دیگر دانش اموزان باید با بهره گیری از آموزه های دینی و اعتقادی و الگو گرفتن از شهیدان گرانقدر، با خلوص نیت، علم خود را به مرحله عمل برسانند.

با بیان این که آموزش و پرورش استعدادهای جوانان را بارور می‌کند، گفت: باید توجه داشت آموزش وپرورش می‌تواند با بهره‌گیری مناسب از هوش و استعداد نسل جوان کشور زمینه را برای رشد وتوسعه همه جانبه کشور فراهم سازد از این جهت سرمایه گذاری در آموزش و پرورش و تربیت نیروی انسانی، یک سرمایه گذاری بلندمدت محسوب می شود که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 357830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.