انزوای اجتماعی تشدید کننده زوال عقل است

نتایج یک بررسی جدید که در دانشگاه انگلیس صورت گرفته، نشان می‌دهد، انزوای اجتماعی با افزایش ریسک بروز زوال عقل همراه است.

به گزارش ایمنا، نتایج یک بررسی جدید که در دانشگاه انگلیس صورت گرفته، نشان می‌دهد، انزوای اجتماعی با افزایش ریسک بروز زوال عقل همراه است.

این مطالعه که در نوع خود بزرگ‌ترین مطالعه به منظر دریافتن ارتباط میان انزوای اجتماعی و ابتلا به زوال عقل است،‌ تأیید می‌کند، تنهایی به نوبه خود می‌تواند ریسک بروز این بیماری را تا بیش از ۴۰ درصد افزایش دهد.

پزشکان گفته‌اند: افرادی که احساس تنهایی دارند، به مراتب از سلامت جسمانی کمتری برخوردارند و بیش از دیگر افراد در معرض افسردگی قرار دارند.

در سال ۲۰۱۶، ۶۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نسخه دارویی ضد افسردگی در کشور انگلیس صادر شده که این رقم در مقایسه با ۱۰ سال پیش با دو برابر افزایش روبه‌رو بوده است

براساس آمار موجود، امروزه حدود ۱۲ میلیون نفر در جهان دمانس دارند و انتظار می‌رود که این تعداد در سال ۲۰۴۰ به ۲۵ میلیون نفر برسد؛ محققان سازمان جهانی آلزایمر (ADI) در گزارش سال ۲۰۱۵ خود در لندن پیش‌بینی کردند که شمار بیماران مبتلا به زوال عقل در جهان تا سال ۲۰۵۰ سه برابر و به بیش از ۱۳۱ میلیون نفر برسد.

کارشناسان برجسته انگلیسی می‌گویند: میزان احساس تنهایی و تنهایی افراد در این کشور به بالاترین آمار خود طی ۷۰ سال گذشته رسیده است.

منبع: فارس

کد خبر 357807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.