شکست پرسپولیس در نیمه اول فینال/ کاشیما نصف راه قهرمانی را رفت

دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی مطمئن کاشیما آنتلرز ژاپن به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا، صبح امروز از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران، تیم‌های کاشیما آنتلرز ژاپن و پرسپولیس در ورزشگاه ایباراکی شهر توکیو به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر صفر کاشیما آنتلرز به پایان رسید.

دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های کاشیما آنتلرز (ژاپن) و پرسپولیس (ایران)

ورزشگاه: ایباراکی (توکیو)

تماشاگر: ۴۰ هزار نفر

اخطار: آبه (۱۱) از کاشیما؛ سیامک نعمتی (۶۲) و شجاع خلیل زاده (۷۲) از پرسپولیس

اخراج: سیامک نعمتی (دقیقه ۹۰- کارت زرد دوم)

گل‌ها: لئو سیلوا (۵۸) و سرجینیو (۷۰) برای کاشیما آنتلرز

کاشیما آنتلرز: کئون سون تائه، دائی گو نیشی، جونگ سیون کئون، گن شوجی، شوتو یاناموتو، کنتو می‌سائو، لئو سیلوا،  سرجینیو (۹۰+۲- کاناموری)، شوما دوئی (۸۱- ناگاکی)، هیروکی آبه (۶۷- کوکی آنزای) و تاکشی کاناموری

سرمربی: گو ویوا

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شایان مصلح، محمد انصاری، شجاع خلیل‌زاده، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی (۶۹- امید عالیشاه)، بشار رسن، سیامک نعمتی، علی علیپور و گادوین منشا

سرمربی: برانکو ایوانکویچ

داور: ما نینگ (چین)

شرح بازی:

دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا در حالی در شهر توکیو برگزار می‌شد که کاشیمای میزبان در یک ربع اول بازی فشار خوبی برای باز کردن دروازه مهمان آورد اما رفته رفته پرسپولیس بر جو ورزشگاه و بر بازی مسلط شد و با یک نمایش سازمان یافته در دفاع، برای یک نیمه نگذاشتند کاشیما خطری روی دروازه پرسپولیس ایجاد کند. پرسپولیس که با لایه‌های دفاعی قدرتمند و با رهبری جلال حسینی راه‌های نفوذ را بر مهاجمان زهردار کاشیما بسته بود در ضد حملات هم برنامه داشت و روی فرارهای علیپور توانست چند موقعیت نصفه نیمه بدست بیاورد و فشار مضاعف از روی دوش پرسپولیس برداشته شود.

اما با شروع نیمه دوم کاشیما بسیار بهتر از نیمه نخست بازی کرد و روی یک کار تیمی در دقیقه ۵۸ بالاخره طلسم دروازه پرسپولیس را شکست و با شوت زیبا و دیدنی سیلوا، هافبک دفاعی پیشتاخته خود به گل اول رسید. پرسپولیس که با دریافت این گل مجبور بود باز تر و هجومی‌تر بازی کند در ادامه نه تنها در تهدید دروازه کاشیما ناکام بود بلکه روی یکی از حملات کاشیما که روی یک ارسال و رفت و برگشت آن بدست آمد گل دوم را هم از سرجینیو خورد.

پرسپولیس در ۲۰ دقیقه پایانی برای جبران یکی از گل‌های خورده و امیدوارتر شدن به بازی برگشت بازی هجومی ارائه داد و مالکیت توپ را دارا بود اما حملات پرسپولیس آنقدر زهردار نبود که دروازه ژاپنی‌ها تهدید شود و در نهایت بازی با پیروزی ۲ بر صفر کاشیما آنتلرز به پایان رسید.

یکی از اتفاقات مهم دقایق پایانی بازی نیز اخراج سیامک نعمتی در دقیقه ۹۰ بود که منجر به غیبت او در بازی برگشت خواهد شد.

شرح گل‌:

۰-۱ (۵۸- کاشیما)- پاسکاری و کار تیمی خوب سیلوا با بازیکنان کاشیما در پشت محوطه جریمه پرسپولیس فرصت شوتزنی را برای سیلوا فراهم کرد تا او با یک شوت از روی قوس محوطه جریمه، دروازه بیرانوند را باز کند.

۰-۲ (۷۰- کاشیما)- ارسال بازیکنان کاشیما روی یک رفت و برگشت پشت مدافعان پرسپولیس به سرجینیو رسید تا او با یک ضربه مطمئن، پیروزی کاشیما را مطمئن‌تر کند.

اتفاق ویژه:

شاید بتوان اخراج سیامک نعمتی که در دقیقه ۹۰ رخ داد را اتفاق ویژه این دیدار دانست. این اخراج قطعاً دست برانکو را در بازی برگشت می‌بندد.

بهترین بازیکن:

لئو سیلوا، هافبک دفاعی کاشیما آنتلرز که گل اول این تیم را به ثمر رساند از سوی مسئولان مسابقه، به عنوان بهترین بازیکن دیدار انتخاب شد.

کد خبر 357662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.