حفظ روحیات انقلابی، ضامن بقای انقلاب است

شهرضا - رییس اداره آموزش و پرورش شهرضا گفت: اگر در شریط فعلی هم روحیات انقلابی دوران دفاع مقدس وجود داشته باشد، پیروزی بر مشکلات قطعی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، محمود رستگار امروز (شنبه) در مراسم میثاق با شهدا که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و بسیج دانش‌آموزی در آستان امامزاده شاهرضا(ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بسیج دانش ‌آموزی در دوران دفاع مقدس و پیش از آن در مبارزات انقلابی، سهم قابل توجهی بر عهده داشته و خدمات زیادی کرده است.

وی ادامه داد: دانش آموزان در دوران مبارزات انقلابی با درک عظمت امام راحل(ره) و حقانیت گفتار ایشان، در کنار سایر اقشار جامعه با همه توان برای پیروزی انقلاب اسلامی، مبارزه کردند.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرضا با بیان اینکه پیروزی در جنگ تحمیلی نتیجه ایمان رزمندگان، روحیات انقلابی و جهاد مخصانه آنان بود، خاطرنشان کرد: مردم ایران از هر قشر و گروهی به ندای امام راحل(ره) لبیک گفتند و با ایستادگی در برابر دشمن متجاوز، از اسلام و انقلاب و تمامیت ارضی کشور دفاع کردند.

رستگار با اشاره به اعزام ۵۵۰ هزار دانش آموز کشور به جبهه‌های جنگ در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: از این تعداد، ۳۶ هزار نفر به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی اضافه کرد: دو هزار و ۸۶۳ نفر از دانش آموزان در دوران دفاع مقدس جانباز شدند و دو هزار و ۶۴۳ نفر نیزدوران اسارت را در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق گذراندند.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرضا با بیان اینکه ۱۷ درصد از شهدای شهرستان دانش آموز هستند، تصریح کرد: ۱۵۳ نفر از دانش آموزان، ۲۰ نفر از معلمان، ۲۱ نفر از دانشجویان و ۱۵ نفر از طلاب این شهرستان در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

رستگار با بیان اینکه مهمترین وظیفه دانش آموزان در شرایط فعلی علم آموزی و کسب معرفت است، یادآور شد: تلاش علمی دانش آموزان، ضامن اعتلای جایگاه علمی و فرهنگی و سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی، در جهان است.

وی تأکید کرد: اگر در شرایط فعلی هم با همان روحیات انقلابی گذشته در صحنه حاضر شویم، پیروزی قعطی است.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرضا ادامه داد: اگر دانش آموزان با روحیه بسیجی و مدیران با روحیه جهادی برای انجام وظیفه و خدمت به مردم و عمران کشور تلاش کنند، دشمنان شکست می‌خورند، اما اگر در حقانیت هدفی که برگزیده‌ایم تردید کنیم، ممکن است دشمن بر ما غلبه کند.

رستگار تصریح کرد: غلبه خوی اشرافیگری و رفاه طلبی با مبارزه انقلابی و جهاد فی سبیل الله در تعارض است، در شرایط فعلی حفظ وحدت و انسجام و پیروی از منویت رهبر معظم انقلاب، ضامن غلبه بر دشمنان است.

کد خبر 357651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.