۷۰درصد واحدهای صنعتی استان اصفهان فعال است

تیران-مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان گفت: ۷۰ درصد واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک و ناحیه های صنعتی استان فعال است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، محمدجواد بگی در نشست با فرماندار این شهرستان اظهارکرد: با وجود مشکلات اقتصادی از ۹ هزار واحد صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک و ناحیه های استان اصفهان ۷۰درصد فعال است البته برای واحدهای صادراتی اوضاع اقتصادی بهتر بوده.

وی افزود: توزیع بسته‌های حمایتی دولت و تامین زیرساخت‌ها در شهرک و ناحیه‌ها در حفظ فعالیت واحدهای فعال و آغاز به کار مراکزی که تعطیل شده اند، لازم است که این بسته های حمایتی براساس نیاز و بررسی کمیسیون های تخصصی توزیع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان با اشاره به حمایت های استانی برای توسعه فعالیت های اقتصادی تصریح کرد: علاوه بر حمایت های دولت از مراکز صنعتی، شرکت شهرک های صنعتی اصفهان با برگزاری دوره های آموزشی، پرداخت ۵۰ درصد از هزینه های شرکت در نمایشگاه های بین المللی و تورهای بازدید از واحدهای صنعتی کشورهای پیشرفته ، از صنایع کوچک و متوسط حمایت می کند.

وی برگزاری فن بازارهای منطقه‌ای و مشارکت دهی صنایع کوچک و متوسط استان در این برنامه ها را از دیگر اقدامات صورت گرفته برای این دسته از واحدهای اقتصادی عنوان کرد و گفت: این فعالیت ها فرصت کار و به روز رسانی فعالیت‌های صنعتی را توسعه داده است.

بگی با اشاره به تامین زیرساخت‌ها در این مناطق گفت: تامین آب مورد نیاز، تصفیه فاضلاب، راه اندازی ایستگاه آتش نشانی و نگهبانی، فضای سبز و اصلاح معابر و ورودی شهرک های صنعتی از برنامه های مهم در راستای فراهم سازی امکانات مورد نیاز مناطق صنعتی است که ارایه این خدمات با مشارکت دستگاه‌های خدمات رسان و هیئت امنا شهرک های صنعتی انجام می شود.

وی یادآورشد: تامین آب برای صنعت در حال حاضر از اهمیت خاصی برخوردار است که در طرح استفاده مجدد از آب مصرفی با راه اندازی تصفیه خانه ، این دغدغه تا حدودی رفع می شود و آب های سطحی و مصرف شده مجددا به چرخه مصرف برای فعالیت های صنعتی باز می گردد و مصرف می شود.

وی با بیان اینکه ورودی و معابر بسیاری از شهرک های صنعتی نیاز به اصلاح دارد، تصریح کرد: اصلاح و استاندارد سازی ورودی ۱۲ شهرک و ناحیه صنعتی استان اصفهان در برنامه های اجرایی امسال قرار گرفته که اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای در این خصوص مشارکت می کند.

بگی ادامه داد: با انجام این ۱۲ پروژه علاوه بر تسهیل تردد در شهرک به ایمن سازی و خدمات رسانی ترافیک جاده ای نیز کمک می کند و تصادفات ترافیکی کاهش و وضعیت ترددها سازماندهی می شود و مانع از بروز اختلال و بی نظمی ترافیکی نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۷۶ مجوز ایجاد شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان صادر شده، افزود: تاکنون از میان این تعداد مجوز ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی با اشتغال بیش از ۱۲۰ هزار نفر به بهره برداری رسیده که البته تنها ۳۰ درصد از این شهرک ها به درستی جانمایی شده و فعالیت آن ها با کمترین چالش ها روبه رو است.

کد خبر 357609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.