تسخیر لانه جاسوسی آمریکا هیمنه و اُبهت آمریکا را درهم شکست

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: آمریکا با تحریم‌ها قصد داشت صادرات نفت ایران را به صفر برساند اما صادرات نفت به یک میلیون و 800 هزار بشکه نفت رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: ۱۳ آبان روز مهمی در تاریخ مبارزات ملت ایران بوده، این روز بزرگ به دلیل سه واقعه بزرگ و مهم از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: به دلیل اعتراضات امام به تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون دولت وقت و رژیم منحوس پهلوی شبانه به خانه امام هجوم بردند و پس از دستگیری، امام را بلافاصله به ترکیه تبعید کردند.

امام جمعه گلپایگان افزود: امام در ترکیه مجاز به پوشیدن لباس روحانیت نبودند و این شرایط برای امام که یک مرجع عظیم تقلید و شخصیت علمی و معنوی بود بسیار سخت  و دشوار گذشت.

وی گفت: شرایط سخت امام در ترکیه سبب خیزش میلیون‌ها شیفته و عاشق به امام در سراسر ایران به ویژه مردم شهر قم شد همین خیزش‌ها و اعتراضات و راهپیمایی به حدی جریان گرفت که ترس حکومت شاه را گرفت و سرانجام منجر به سقوط رژیم شد.

کرامتی تصریح کرد:  ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ در ورودی دانشگاه تهران تعداد زیادی از دانش‌آموزان به شهادت رسیدند که دومین کشتار تاسف بار بعد از واقعه ۱۷ شهریور بود البته کشته شدن دانش آموزان شرایط را برای دولت منحوس پهلوی سخت کرد.

وی خاطرنشان کرد: اشغال سفارت آمریکا در سال ۵۸ توسط دانشجویان پیرو خط امام نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران بود، به حدی که اشغال سفارت برای دولت آمریکا قابل تحمل نبود زیرا در رسانه‌های غربی و  اسرائیلی به شدت تحقیر شدند و در صفحه نخست رسانه‌های غربی به عنوان" ابرقدرت در اسارت" نوشته شده بود.

امام جمعه گلپایگان افزود: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا هیمنه و اُبهت آمریکا را در هم شکست، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا رویداد مهمی در تاریخی مبارزات ملت ایران محسوب می‌شود و اهمیت آن بیشتر از پیروزی انقلاب برای امام بود و به همین دلیل به انقلاب دوم نام گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پایه انقلاب از سال ۴۲ گذاشته شد امام با تغییر افکار عمومی و آماده سازی ذهنیت مردم نسبت به حکومت پهلوی در طول دوران تبعید توانست رژیم منحوس پهلوی را به سقوط بکشاند.

کرامتی با بیان این‌که غیرت انقلابی دانشجویان پیرو خط امام توانست لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کنند، گفت: با تسخیر لانه جاسوسی روابط خصمانه آمریکا و ایران رقم خورد.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به این‌که ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی است و باید با شکوه خاصی برگزار شود، افزود: براساس فرمایشات امام در قالب مباحث سیاسی و دیپلماتیک این روز بزرگ نباید منتفی شود، امسال آمریکایی‌ها به خیال خام خود قصد داشتند۴۰ سالگی پیروزی انقلاب را به کام مردم تلخ کنند که با شکست مواجه شد.

وی افزود: آمریکا با تحریم‌ها قصد داشتند صادرات نفت ایران را به صفر برساند، اما صادرات نفت به یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت رسیده است به حدی این خبر مهم بود که در خبرگزاری رویترز طرح شکست آمریکا در تحریم صادرات نفت ایران منتشر شده است.

کرامتی تأکید کرد: در این برهه کنونی با هوشیاری و ظرافت مسئولان همراه با نگاه به سرمایه‌های درون کشور و ملت با حفظ وحدت و حضور در صحنه‌ها مختلف سیاسی توطئه دشمنان را خنثی می‌کند.

کد خبر 357607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.