حضور اهل علم و قلم در عرصه‌های مختلف دشمن شکن است

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت: در روز ۱۳ آبان حوادث مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورده که در شکل گیری انقلاب اسلامی و کوتاه کردن دست آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در جمع مردم فولادشهر اظهار کرد: رژیم صهیونیستی و سران ارتجاع عرب، به‌صورت جداگانه برای سازگار کردن خود با آمریکا به‌منظور وارد کردن فشارهای بیشتر اقتصادی به جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند.

وی افزود: نکته بسیار مهمی که ملت ایران به آن توجه دارند و دشمنان نیز باید آن‌ را درک کنند این است که این قبیل کینه‌توزی‌ها از ناحیه سران ارتجاع عرب و اربابان آمریکایی و صهیونیست آن‌ها در طول ۴۰ سال گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران بسیار اتفاق افتاده و نتوانسته کاری از پیش ببرد.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: این روزها کینه‌توزی‌های دشمنان که به شکل جنگ اقتصادی ظهور و بروز پیدا کرده، نیازمند هوشیاری در برابر این توطئه، تحکیم هرچه بیشتر وحدت میان اقشار گوناگون مردم ایران بود چراکه انسجام و همراهی عمومی ملت و دولت ایران شرط غلبه بر مشکلات و چالش‌های پیش رو است.

وی  با بیان اینکه برنامه و نقشه دشمنان به‌ویژه آمریکا در جهت تغییر رفتار و مهار جمهوری اسلامی ، تضعیف نظام است، ادامه داد: استکبار جهانی، برای دست‌یابی به اهداف شوم خود، از زمینه‌ها و راهکارهای مختلفی استفاده می‌کند و در یک جمع‌بندی انگیزه‌ها و اهداف آمریکا از تشدید جنگ اقتصادی را می توان ناکارآمدی و منزوی‌ کردن و در نهایت تغییر نظام‌ دانست.

سرافراز با بیان اینکه ۱۳ آبان توانست در سه مقطع تاریخی چهره حقیقی نظام سلطه و استکبار جهانی را برای جهانیان آشکار کند، اضافه کرد: در روز ۱۳ آبان حوادث مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورده که در شکل گیری انقلاب اسلامی و کوتاه کردن دست آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند، در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳ ماموران رژیم منحوس پهلوی، امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر در زمانی که انقلاب مردم ایران به رهبری امام خمینی روزهای سرنوشت ساز خود را سپری می کرد دانش آموزان نیز با بصیرت مثال زدنی خود در کنار دیگر اقشار مردم قرار گرفته و سعی کردند به تکلیف خود عمل کنند.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷دانش آموزان شور و حال دیگری داشتند و در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، اما دژخیمان رژیم پهلوی، آنها را با گلوله مورد هدف قرار داده و دانش آموزان را به خاک و خون کشیدند و در این جنایت ۵۶ نفر شهید و صدها نفر مجروح شدند.

وی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب و زمان حکومت دولت موقت با هدف وادار کردن آمریکا به استرداد شاه و اموال ملت ایران، دانشجویان تصمیم به اشغال سفارت آمریکا گرفتند، تصریح کرد: در روز ۱۳ آبان ۵۸ دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند، در این روز امام خمینی (ره) در پیامی، این حرکت دانشجویان را انقلاب دوم و انقلابی بزرگتر از انقلاب اول برشمردند.

سرافراز اضافه کرد: امروز هجمه های دشمن در جنگ نرم، نسل جوان کشور را مورد هدف قرار داده و حضور پر شور اهل علم و قلم در عرصه های مختلف عاملی دشمن شکن به شمار می آید و حضور با بصیرت دانشجویان و دانش آموزان در صحنه می تواند نقشه های شوم دشمنان را خنثی کند.

کد خبر 357593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.