سیزده آبان، تجلی بصیرت ملت ایران است

لنجان-امام جمعه زاینده رود گفت: در ۱۳ آبان ماه سال های ۱۳۴۳، ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ سه واقعه مهم اتفاق افتاد و این این وقایع دست پلید آمریکا در آن آشکار و نمایان بود از این رو ۱۳ آبان را روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی با اشاره به رحلت  پیامبر گرامی اسلام، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) نزد خداوند متعال از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند به گونه ای حضرت محمد(ص) پیامبری است که به عنوان اشرف مخلوقات از ایشان یاد شده و أَشْرَفُ الأَنْبِیَاءِ وَ الْمُرْسَلِین وَ خَاتَمَ السُّفَرَاءِ الْمُکَرَّمِین و حَبِیبَ إِلَهِ الْعَالَمِینَ بودند.

وی با اشاره به  جایگاه، مقام و موقعیت پیامبر (ص) در نظام هستی، افزود: قرآن کریم از حضرت محمد(ص) به خاتَمَ النَّبِیین، رَحْمَةً لِلْعالَمینَ، إِنَّکَ لَعَلی خُلُقٍ عَظیمٍ، إِنَّکَ عَلی صِراطٍ مُسْتَقیمٍ، مَا یَنْطِقُ عَنِ الْهَوَی، إِنْ هُوَ إِلا وَحْیٌ یُوحَی و شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذیراً وَ داعِیاً إِلَی اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَ سِراجاً مُنیراً یاد کرده است چراکه پیامبر یگانه منبع و واسطه اصلی فیض حق و واسطه حق و خلق است.

امام جمعه زاینده رود با بیان اینکه قرآن کریم متقن ترین کتاب ومنبع در معرفی پیامبر(ص) است، تصریح کرد: باید این مهم مرا مورد توجه قرار داد که برتری پیامبر اکر(ص) به فرشتگان و انسانها برتری تشریفاتی نیست بلکه یک نوع فضیلت حقیقی است که ناشی از احاطه کامل و تسلط قیومی آن حضرت بوده و این احاطه پرتو و سایه‌ ای از احاطه اسم اعظم «الله» بر سایر اسماء و صفات الهی است.

راهپیمایی اربعین؛ قدرت نمایی بزرگ شیعیان

وی با اشاره به راهپیمایی با شکوه و حماسی اربعین حسینی، ادامه داد: گنگره عظیم و راهپیمایی ارزشمند اربعین که محل تلاقی دل های پاک موحدان و خدا پرستان است، علی رقم دسیسه دشمنان، بدخواهان، خودباختگان و منفعلین، بسیار با شکوه، با صلابت، پرشور، حماسی، عزتمند، بی‌نظیر و با امنیت کامل برگزار شد و برگ زرینی در تاریخ جهان اسلام بوجود آورد.

صفرزاده تهرانی اضافه کرد: راهپیمایی اربعین قدرت نمایی شیعه و نماد عقلانیت، وحدت، عزّت، قدرت و اقتدار امت اسلامی بود و در این راهپیمایی عظیم شاهد تحقق شعار رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس بودیم و دیر نیست که اندیشه ناب مقام معظم رهبری که فرمودند: «راه قدس از کربلا می گذرد» عملی و محقق شود.

وی ۱۳ آبان را روز ملی مبارزه با استکبار جهانی دانست و عنوان کرد: در ۱۳ آبان سال های ۱۳۴۳، ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ سه واقعه مهم اتفاق افتاد و این این وقایع دست پلید آمریکا در آن آشکار و نمایان بود.

سیزده آبان خط بطلانی بر تمام تهدیدها و توطئه های دشمن

امام جمعه زاینده رود ۱۳ آبان را خط بطلانی بر تمام تهدیدها و توطئه های دشمن دانست و خاطرنشان کرد: واقعه نخست که در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ رخ داد تبعید امام خمینی از قم به ترکیه توسط رژیم منحوس پهلوی بود و این مهم در پی افشاگری بنیانگذار جمهوی اسلامی نسبت به مصونیت اتباع آمریکایی یا همان مصوبه ننگین کاپیتولاسیون اتفاق افتاد و رژیم منحوس پهلوی، شبانه به اقامتگاه امام راحل هجوم برده و پس از دستگیری ایشان را به ترکیه تیعید کردند.

وی با بیان اینکه ۱۳ آبان ۱۳۵۷، روز ادای دین دانش‌آموزان به انقلاب اسلامی بود، افزود: واقعه دوم، کشتار دانش ‌آموزان در دانشگاه تهران توسط مزدوران رژیم منحوس پهلوی در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ بود که صدها دانش ‌آموز در چهاردهمین سالگرد تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه و در پی اعتراض به حضور نماینده رئیس جمهور آمریکا در ایران، در دانشگاه تهران گرد هم آمدند تا بار دیگر پیوندشان را با امام خمینی(ره) و انزجار از رژیم و امریکا به جهان اعلام کنند.

صفرزاده تهرانی تصریح کرد: رژیم منحوس پهلویدر این روز  به روی دانش‌آموزان آتش گشود و در این فاجعه، ۵۶ نفر از دانش آموزان به شهادت رسیدند و صدها نفر نیز مجروح شدند.

سیزده آبان ۱۳۵۸روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام

وی ادامه داد: واقعه سوم که در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ رخ داد  تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود که در این روز دانشجویان مسلمان پیرو خط امام خمینی(ره) با درک صحیح از فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی مبنی بر این که همه گرفتاری‌ های کشور از آمریکاست و به دنبال پذیرش شاه معدوم توسط آمریکا، بلوکه کردن اموال ملت ایران، تبدیل شدن سفارت به مرکز جاسوسی علیه نظام اسلامی سفارت آمریکا در تهران را به تصرف خود درآورند.

امام جمعه زاینده رود اضافه کرد: با فتح لانه جاسوسی، و استخراج ۷۰ جلد اسناد جاسوسی، پرده از توطئه امریکا علیه انقلاب اسلامی برداشته شد و ماهیت و چهره‌ ملی گراها، جیره خواران، سازشکاران داخلی، خودفروختگان و منفعلین برای ملت شریف ایران افشا شد و در نهایت ابهت پوشالی آمریکا در جهان شکست و هیئت حاکمه آمریکا به خفت و خاری افتادند.

وی با بیان اینکه مبارزه با آمریکا ریشه قرآنی و دینی دارد، گفت: یکی از دلایل مبارزه ملت ایران با آمریکا به ریشه آموزه های قرآنی باز می گردد و در این مبارزه به سید و سالار شهیدان اقتدا شده و استمرار نهضت اباعبدالله الحسین است از سوی دیگر دشمنی صد ساله آمریکا با ملت شریف ایران، هنوز ادامه دارد و مبارزه ملت انقلابی نیز تا محو ظلم و ستم در جهان ادامه خواهد داشت.

صفرزاده تهرانی با بیان اینکه حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان توطئه دشمنان را خنثی می کند، خاطرنشان کرد:حضور گسترده مردم بصیر در راهپیمایی ۱۳ آبان خنثی کننده توطئه دشمنان نظام است، و قطعا ملت شریف و انقلابی ایران با حضور در راهپیمایی روز ۱۳ آبان این حقیقت را اثبات خواهند کرد.

کد خبر 357541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.