حذف کنکور با وجود موسسات آموزشی این آزمون کمی دشوار است

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: آزمون کنکور باعث به‌وجود آمدن قارچ‌گونه موسسات آموزشی شد که به غیر از اهداف مالی، هدف دیگری دنبال نمی کنند و در صورت حذف این آزمون در واقع منابع مالی آنها در خطر می افتد، به همین دلیل حذف کنکور با وجود این گونه موسسات کمی دشوار و قابل تأمل است.

سید حسن قوامی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: به‌رغم تبلیغاتی که برای این موسسات انجام می شود، هیچ فعالیت آموزشی دقیق و علمی در موسسات موفقیت در کنکور انجام نمی شود بلکه تمام آموزش‌ها سطحی و در حد تست‌زنی است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی تشکیل موسسات آموزشی کنکور مالی و اقتصادی است،‌ گفت: موسسات کنکور بر اساس اهداف اقتصادی شکل گرفته‌ و با الگوگیری از یکدیگر توسعه یافته‌اند.

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اصلی ترین درآمد این موسسات که از کنکور نشأت می گیرد، افزود: درآمد این موسسات از کنکور مانند وابستگی فرزند به مادر است و در صورت حذف شدن کنکور در واقع منابع مالی آنها در خطر می افتد، به همین دلیل حذف کنکور با وجود این گونه موسسات دشوار است.

وی ادامه داد: البته در صورت حذف کنکور از نظام آموزشی ایران، موسسات موفقیت در کنکور، بیکار نخواهند نشست و در عرصه های دیگری فعال می شوند.

استادیار گروه اقتصاد و بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: به‌رغم تبلیغاتی که برای این موسسات انجام می شود، هیچ فعالیت آموزشی دقیق و علمی خاصی در آنها صورت نمی گیرد، بلکه تمام آموزش ها سطحی و در حد تست زنی انجام می شود که نتیجه ای به غیر از سوق دادن دانشجو به سمت راحت طلبی ندارد و دانشجویان پس از ورود به دانشگاه با سراب مواجه شده و خواسته اصلی خود را نخواهند یافت.

قوامی با اشاره به این که اگر موسسه ای پس از حذف کنکور، موفق به هماهنگ شدن با شرایط نشود بی شک حذف خواهد شد، تصریح کرد: طبق پژوهش‌های اخیر دانشمندان، تحت نظر بودن دانش آموزان از ابتدای روند آموزشی صحیح و توصیه شده نیست و در این روش دانش آموزان برای تلاش کردن تشویق نمی شوند.

وی در پایان قانون و قانون‌گذاران را تصمیم گیرندگان اصلی پیرامون موضوع کنکور خواند و با اشاره به در اقلیت بودن این گونه مراکز، اعتراض آنها را فاقد اهمیت سیاسی دانست.

به گزارش ایمنا به نقل از منابع خبری دیگر، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شهریورماه امسال با تاکید بر حذف کنکور سراسری گفت: طرح حذف کنکور تدوین شده و سال آینده مرحله نخست این طرح اجرا می شود.

کد خبر 357417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.