شهر میلان؛ گنجینه‌ای بی‌نظیر از طراحی‌های مدرن و سنتی جهان

شهر میلان ایتالیا، یکی از بهترین شهرهای جهان به لحاظ معماری و طراحی شهری است که گنجینه‌ای از برترین شاهکارهای هنری نظیر تابلوی شام آخر لئوناردو داوینچی، مجسمه‌های میکل‌آنژ، دوئومو(چهارمین کلیسای بزرگ جهان) را در خود جای داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خیابان مونته‌ناپولیون"Monte Napoleon"، که همواره مملو از گردشگران و علاقه مندان به طراحی و مد است، مرکز طراحان لباس مشهور ایتالیایی نظیر "ورساچه" و "پراداست" محسوب می شود.  همچنین دو باشگاه ورزشی مهم  اروپایی آ.ث میلان و اینتر میلان در این شهر قرار دارد که مسابقات ورزشی این تیم‌های پر افتخار به یکی از جاذبه های شهر میلان تبدیل شده است.

مجتمع نمایشگاهی تجاری فیرا میلانو"Fiera Milano" که یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری جهان به شمار می‌رود، در حومه شمال غربی شهر میلان است که در سال ۲۰۰۵ میلادی افتتاح شده است. از دیگر طراحی‌های شهری معروف میلان، سالن گوشی‌های موبایل "Salone del Mobile" است که معماری مبتکرانه آن توسط طراحان بین المللی کشورهای مختلف جهان صورت گرفته است.

اما معماری بی نظیر این شهر تنها محدود به ساختمان‌های مدرن معاصر نمی‌شود، بلکه بناهای تاریخی بسیار زیادی در شهر میلان وجود دارد که با سبک معماری گوتیک عجین شده است. در اینجا برخی از آثار هنری و جاذبه‌های گردشگری معروف شهر میلان را با یکدیگر مرور می‌کنیم:

کلیسای جامع "ال دوئمو"

این کلیسا به سبک معماری گوتیک ساخته شده‌ است و مکانی مقدس است که ساکنان این شهر آن را با نام به "ال دوئومو" می‌شناسند. کلیسای جامع ال دوئمو که گنجایش ۴۰ هزار نفر را دارد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای جهان معروف است و از معماری بی نظیری برخوردار است. جالب است بدانید که ساخت این کلیسا در قرن ۱۴ میلادی صورت گرفت، اما ساخت نمای آن تا اوایل دهه ۱۸۰۰ میلادی ادامه یافت و توسط ناپلئون بناپارت، تکمیل شد.  

از دیدنی‌های این کلیسا می توان به تزئین زیبای محوطه بیرونی آن با دو هزار و ۲۴۵ مجسمه اشاره کرد. فضای داخلی کلیسا که با ۱۳۵ قطعه سنگ تراش خورده است، نسبت به بیرون آن بسیار ساده است. سالن اصلی کلیسا نیز دارای طراحی شیشه‌های منقش است که به قرن قرن ۱۵ و ۱۶ میلادی بر می‌گردد.

سالن اپرای "آلا اسکالا"

سالن اپرای "آلا اسکالا" از زیباترین مکان‌های اجرای اپرا در جهان محسوب می‌شود که تا کنون جمع کثیری از موسیقی‌دانان، خوانندگان و نوازنده‌های بزرگ ایتالیایی و جهانی در آن مهم ‌ترین قطعات موسیقی را اجرا کرده‌اند. این سالن باشکوه گنجایش ۲۸۰۰ نفر را دارد و اجراهای موسیقی در آن، برای تماشاگران بسیار لذت‌بخش است.

کلیسای  "سانتا ماریا" نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر است که توسط یکی از تأثیرگذارترین معماران رنسانس طراحی شده است. اما بخشی از معروفیت این کلیسا به دلیل وجود تابلوی «شام آخر» از آثار ارزشمند لئوناردو داوینچی است در بین سال های ۱۴۹۵ تا ۱۴۹۷ و با الهام از داستان شام آخر حضرت مسیح خلق شده است.

ساختمان "پیاتزا دی مرکانتی"، نیز مکانی است که گردشگران شهر میلان را به قرون وسطی و رنسانس می‌برد. جالب است بدانید که نمای این ساختمان از سنگ مرمر سیاه و سفید ساخته شده و ساختمانی زیبا در مرکز شهر میلان محسوب می‌شود.

کد خبر 357393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.