۱۲ مادر باردار در زایمان اضطراری نجات یافتند

رییس مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به ۱۲ مادر باردار در زایمان اضطراری امداد رسانی کردند.

 غفور راستین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان در نیمه نخست امسال به ۱۲ مادر باردار در زایمان اضطراری امداد رسانی کردند، اظهار کرد: از مجموع این ماموریت‌ها سه مورد مربوط به شهر اصفهان، دو مورد نایین و شهرستان‌های خمینی‌شهر، فریدون‌شهر، فلاورجان، چادگان، گلپایگان، بویین و میاندشت و شهرضا هرکدام یک مورد بوده است.

وی تصریح کرد: از مجموع این مادران باردار، ۵۰ درصد در رده سنی ۲۰ تا ۳۰ سال، ۴۲ درصد ۳۱ تا ۴۰ سال و هشت درصد ۴۱ تا ۴۵ سال بودند.

رییس  مرکز اورژانس استان اصفهان یادآور شد: شماره تلفن ۱۱۵ مربوط به مرکز فوریت‌های پزشکی است، بنابراین لازم است که حتما شهروندان این شماره را به خاطر داشته باشند تا در صورت مواجهه با وقوع حادثه و نیاز به امدادرسانی فوری به مصدومان و بیماران به سرعت با این شماره تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه پرسنل فوریت‌های پزشکی به صورت ۲۴ ساعته برای امدادرسانی به حوادث اورژانسی در حال آماده‌باش هستند، گفت: بهتر است شخص تماس‌گیرنده با شماره ۱۱۵ در صحنه حادثه حضور داشته باشد تا بتواند شرح حال درست و دقیقی از وضعیت مصدوم یا بیمار به پرسنل اتاق فرمان ارائه دهد.

رییس مرکز اورژانس پزشکی اصفهان تاکید کرد: پس از تماس با شماره ۱۱۵ به توصیه‌های کارشناسان اتاق فرمان تا رسیدن نیروهای امدادی عمل کنید و راه را برای هر چه سریعتر رسیدن واحد امدادی به محل باز نگهدارید.

کد خبر 357319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.