عضو هیئت مدیره ذوب‌آهن به دنبال جانشین نمازی

عملکرد فنی ذوب‌آهن در این ۱۰ هفته گذشته و رفتارهای فردی هیئت مدیره باشگاه باعث شده تا هواداران ذوب‌آهن امید آنچنانی به نتیجه‌گیری تیمشان نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا شرایط این روزهای امید نمازی در تیم ذوب‌آهن آنطور که قبلا پیش‌بینی می‌شد نیست و این موضوع را می‌توان از نتایج تیم و اتفاقات حاشیه‌ای اطراف نیمکت ذوب‌آهن به خوبی فهمید. تساوی خانگی ذوب‌آهن در مقابل پیکان کافی بود تا نمازی در کنفرانس مطبوعاتی پایان مسابقه هم نسبت به انتقاد اهالی رسانه واکنش نشان دهد و این شاید دلیلی بر اثبات این موضوع باشد که نمازی چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ انگیزشی به اهداف خود در فوتبال ایران نرسیده است.

به هر حال او تیم نایب قهرمان فصل گذشته لیگ را از امیر قلعه‌نویی تحویل گرفته و اگر نگوییم که باید این عنوان را تکرار کند باید گفت که ذوب آهنی‌ها انتظار دارند که تیمشان در کورس ۴ تیم ابتدایی جدول لیگ باشد اما نمازی نه امیر قلعه‌نویی است که امید به تجربه لیگ برتری‌اش داشته باشیم و نه مثل فرهاد کاظمی و فیروز کریمی قدرت بازی را کلمات را دارد که تا ثانیه آخر امید را در اردوی ذوب‌آهن نگه دارد. ضمن اینکه نمازی در لحاظ جذب بازیکن هم اگر بیشتر از سال‌های قبل خرید جدید نداشته کمتر هم بازیکن جدید به ذوب‌آهن نیاورده و حداقل از این لحاظ نمی‌تواند معترض باشد.

با این حال مصاحبه یک هفته قبل عضو هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن در مورد فرصت نمازی تا نیم فصل که با واکنش تند سرمربی ذوب‌آهن روبرو شد به خوبی نشان می‌دهد که در هیئت مدیره باشگاه هم حمایت لازم از نمازی وجود ندارد و هیچ بعید نیست که در صورت ادامه این روند او حتی رنگ نیم فصل را هم نبیند. حتی شنیده شده که یکی از اعضای جدید هیئت مدیره ذوب‌آهن که علاقه زیادی هم به پست مدیریتی باشگاه دارد چند روزی است که رایزنی‌های شخصی خودش را برای انتخاب سرمربی جدید آغاز کرده و در این راه تماس‌هایی را هم با چند مربی داخلی برقرار کرده و این یعنی در هیئت مدیره ذوب‌آهن هم وفاق لازم در مورد امید نمازی وجود ندارد.

اینکه عضو هیئت مدیره باشگاه سرخود و بدون هماهنگی با مدیریت باشگاه برای تعویض سرمربی اقدام کند فشارها را بر روی امید نمازی که تجربه کار کردن در فوتبال ایران و چنین شرایطی را هم ندارد افزایش داده و طبیعی است که در حوزه نتیجه‌گیری هم او نتواند موفق عمل کند و همین اندک امید هواداران ذوب‌آهن هم از بین برود.

ذوب‌آهنی‌ها در گام اول باید تکلیف تصمیم‌گیری‌های هیئت مدیره باشگاه و نظراتشان در مورد کادر فنی تیم را مشخص کنند تا بعد بتوانند تصمیم منطقی و درستی در مورد عملکرد تیم بگیرند. اگر قرار است که بنا بر گفته جمشیدی تا نیم فصل به نمازی فرصت داده شود دیگر عضو هیئت مدیره به دنبال رایزنی و جذب مربی جدید نباشد و اگر هم که قرار است نمازی در یک برهه زمانی از ذوب‌آهن جدا شود باز هم همه اعضای هیئت مدیره نظری یکسان در مورد این موضوع داشته باشند.

نمازی یک مربی خارج نشین بوده که با وجود تجربه نصف و نیمه‌اش در فوتبال ایران فرصت قرار گرفتن در چنین شرایطی را نداشته و با کوچکترین اتفاقی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در این شرایط وظیفه هیئت مدیره و شخص مدیرعامل باشگاه سنگین‌تر از هر زمانی است و در فصلی که ذوب‌آهن تیم‌داری در چند رشته جدید را هم به سبد ورزش‌های باشگاه اضافه کرده باید با دقت نظر بیشتری نسبت به عملکرد تیم فوتبال نگاه کرد که به نوعی برند ورزشی ذوب‌آهن هم به حساب می‌آید.

کد خبر 357177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.