بی‌اعتنایی به فریضه نماز آسیب‌های اجتماعی به دنبال دارد

خوانسار- معاون فرماندار خوانسار گفت: هدف اجلاس، ترویج فرهنگ نماز و پررنگ شدن جایگاه نماز است، جایگاه کمی و کیفی نماز در شهرستان باید بررسی شود، اگر اقامه نماز با شکوه خاصی برگزار شود تمام مسائل و معضلات اجتماعی رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، عبدالله صانعی در جلسه ستاد اقامه نماز این شهرستان اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی اقدام اساسی انجام دهند تا این فریضه دینی به بهترین نحو برگزار شود.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه مدرسه علوم دینی است و پرورش عالمان دینی را بر عهده دارد، افزود: حوزه علمیه موظف است تا برای اقامه نماز به مراکز مختلف روحانی اعزام کند.

معاون فرماندار خوانسار گفت: اگر جوانان برای حضور در مساجد همچون گذشته نیستند به دلیل کوتاهی در امر ترویج نماز است، چراکه باید امکانات بروزرسانی شود تا مساجد برای حضور جوانان مهیا شود.

وی با اشاره به وجود چهار حوزه علمیه در شهرستان که باید در راستای ترویج نماز اقدام کنند، گفت: برگزاری اجلاس نماز فرصتی برای ترویج فرهنگ نماز بین جوانان است.

صانعی ادامه داد: هدف اجلاس ترویج فرهنگ نماز و پررنگ شدن جایگاه نماز است، جایگاه کمی و کیفی نماز در شهرستان باید بررسی شود، اگر اقامه نماز باشکوه خاصی برگزار شود تمام مسائل و معضلات اجتماعی رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه بی‌اعتنایی به نماز در جامعه آسیب‌های اجتماعی به دنبال دارد، تصریح کرد: باید برای حضور پررنگ‌تر جوانان در مساجد کارشناسی شود و برنامه‌ریزی کنیم و با هم‌فکری و هم‌اندیشی فلسفه حکمت نماز فرهنگ‌سازی شود همچنین مقالات و پایان‌نامه دانشجویان با موضوع نماز باشد تا بتوانیم هرچه بهتر و بیشتر در این باره تصمیم بگیریم.

حضور روحانی جوان مشوق خوبی برای جذب جوانان

در ادامه حسین‌ رضا قلیان، بخشدار مرکزی شهرستان خوانسار اظهار کرد: در زمینه ترویج فرهنگ‌سازی برای نماز کوتاهی شده است، خمیرمایه تشویق جوانان به شرکت در نماز مربوط به مقید بودن خانواده‌ها به نماز است.

وی افزود: حضور روحانی جوان مشوق خوبی برای جذب جوانان است؛ هم‌چنین داشتن امکانات رفاهی و تحقیقاتی، استفاده از برنامه‌های زیارتی، سیاحتی و رفاهی از راه‌های دیگر برای جذب جوانان در مساجد است.

بخشدار مرکزی شهرستان خوانسار گفت: استفاده از طلاب جوان برای بیان احکام و مسائل بروز جامعه و ارتباط بهتر و صمیمی‌تر با مخاطبان جوان ضروری است.

وی تصریح کرد: طلبه‌ای که با علم روز آشنا باشد انتخاب شود، در جذب جوانان مؤثر است و می‌تواند مشکلات آموزشی جوانان در مدارس و دانشگاه‌ها را بررسی و رفع کند.

کد خبر 357157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.