ایجاد اشتغال پایدار در روستاها با حمایت از صنایع کوچک

لنجان-بخشدار باغبهادران گفت:در راستای اشتغالزایی، کاهش نرخ بیکاری و کمک به توسعه هرچه بیشتر بخش باغبهادارن با توجه به تعداد بالای متقاضیان احداث کارگاه های صنایع تولیدی کوچک در حوزه مواد غذایی زمینی با مساحت ۵۰ هکتار از اراضی روستای رکن آباد جهت احداث شهرک صنعتی رکن آباد در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حاجعلی محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به روند احداث شهرک صنعتی رکن آباد اظهار کرد: اکثر صنایع کوچک و متوسط توسط بخش خصوصی اداره می شوند، از این رو شناخت توانمندی های اقتصادی و جهت دهی فعالیت های مولد و اشتغال زا در قالب شهرک های صنعتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: در دو دهه اخیر، استقرار صنایع کوچک و متوسط در نواحی روستایی در قالب شهرک ها و نواحی صنعتی با هدف دستیابی به توسعه پایدار روستایی مورد توجه برنامه ریزان قرار گرفته  چراکه نواحی صنعتی روستایی کمک فراوانی به اشتغالزایی روستاییان و جذب سرمایه‌گذاری داشته و دارد.

بخشدار باغبهادران تصریح کرد: نواحی صنعتی روستایی در قالب کارگاهی و صنعتی می‌تواند زمینه‌ساز رونق اشتغال، جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه و توسعه صنعتی در این مناطق شود و با توجه به نرخ بالای بیکاری در شهرستان لنجان به همان میزان که مسئولان ارشد این شهرستان بر توسعه اشتغال در شهرها تاکید دارند به ایجاد فرصت‌های شغلی یا تثبیت اشتغال در مناطق روستایی نیز تمرکز دارند.

وی با بیان اینکه بخش باغبهادران بستر مستعدی برای سرمایه گذاری به منظور تولید است، ادامه داد: در راستای اشتغالزایی، کاهش نرخ بیکاری، حمایت از تولیدات داخلی و کمک به توسعه هرچه بیشتر بخش باغبهادارن با توجه به تعداد بالای متقاضیان احداث کارگاه های صنایع تولیدی کوچک در حوزه مواد غذایی زمینی با مساحت ۵۰ هکتار از اراضی روستای رکن آباد جهت احداث شهرک صنعتی رکن آباد در نظر گرفته شد و زمین‌های آن برای احداث کارگاه های زودبازده به زودی به متقاضیان و سرمایه گذاران واگذار خواهد شد.

محمدی اضافه کرد: با توجه به توپوگرافی زمین مورد نظر این شهرک می تواند سه دهستان را تحت پوشش قرار داده و اشتغال قابل توجهی را در این منطقه رقم بزند چراکه این زمین در محور اصلی بخش باغبهادران به سامان بوده و دسترسی بسیار مناسب و نزدیکترین مکان به خدمات زیرساختی است.

وی عنوان کرد: باید توجه داشت که بخش باغبهادران علیرغم دارا بودن دو شهر و ۴۰ روستا فاقد شهرک صنعتی صنایع غذایی است که این مسئله خود مصوباتی در خصوص لزوم احداث شهرک صنایع غذایی را دارد.

بخشدار باغبهادران خاطرنشان کرد: قرار گرفتن شهرک‌های صنعتی در نزدیکی روستاهای بخش باغبهادران ظرفیتی خوب محسوب می‌شود چراکه امروزه روستاها محیط مناسبی برای رشد بخش‌های غیرکشاورزی و فعالیت شرکت‌های تولیدی و خدماتی شناخته شده و این موضوع در واقع نوعی حرکت از کسب ‌وکارهای مبتنی بر منابع طبیعی به سمت کسب ‌وکارهای مبتنی بر دانش است.

وی با بیان اینکه به برکت نظام جمهوری اسلامی و با تلاش دولت مردان، مسئولان شهرستان لنجان و مسئولان بخش باغبهادران، روستاهای این بخش رونقی دیگر یافته و در مسیر آبادی و توسعه قرار گرفته اند،  یادآور شد: با نگاه ویژه دولت به بخش راه امروز تمامی راه های روستایی بخش باغبهادران آسفالت شده و برای تکمیل آسفالت معابر روستایی، پارک ساحلی و آرامستان در این بخش بیش از ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

کد خبر 357066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.