تحریم‌ها توانایی ضربه‌زدن به اقتصاد ایران را ندارد

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت:ایران در رتبه هجدهم اقتصاد دنیا قرار دارد و قطعاً تحریم‌ها نمی‌تواند زیر ساخت‌های اقتصادی کشور را تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت‌الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: مقام معظم رهبری در درس خارج فقه سی‌ام مهرماه با اشاره به نامه امیرالمؤمنین(ع) خطاب به مسئولان و فرماندهان نظامی این نامه را به‌عنوان دستورالعملی برای همه مدیران نظام دانستند و فرمودند: «مسئولان جز در موارد نظامی و امنیتی و اموری که با دشمن مقابله داریم باید شفاف باشند و هیچ رازی را از مردم پنهان نکنند.»

وی افزود: نکته بسیار مهمی که معظم‌له در بیان لزوم برخورد شفاف با مردم مورد اشاره قرار دادند این بود که بعضی‌ها عادت کرده‌اند هر چیز خوبی که در جامعه اسلامی است را به غربی‌ها نسبت بدهند و این در حالی است که با مراجعه به منابع اسلامی و سخنان امیرالمؤمنین و رسول مکرم اسلام شفافیت با مردم را به‌خوبی می‌توان ملاحظه کرد.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید فراوانی بر مهربانی مسئولان با مردم داشتند و فرمودند: در منطق حکومت علوی اگر کسی به خاطر مسئولیتش دارای امتیاز و احترامی شد این موضوع نباید اخلاق و رفتار او را با مردم تغییر بدهد و او را از مردم دور کند.

وی ادامه داد: مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی باید شکرگزار نعمت مسئولیتی که بر عهده آن‌ها قرار گرفته است باشند و گره‌گشای کار مردم بوده و با آن‌ها نشست و برخاست کنند و نسبت به آن‌ها مهربانی و توجه بیشتری به خرج دهند.

سرافراز اضافه کرد: جلوگیری از فساد، فراهم کردن زمینه پاسخگویی مدیران، مشارکت مردم در امور سیاسی و اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی به نظام از جمله پیامدهای مثبت برخورد شفاف مسئولان با مردم است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

هدف آمریکا نابودی جمهوری اسلامی ایران است

وی عنوان کرد: استکبار جهانی، برای دست‌یابی به اهداف شوم خود، از زمینه‌ها و راهکارهای مختلفی استفاده می‌کند و امروز هم برنامه و نقشه دشمنان به‌ویژه آمریکا در جهت تغییر رفتار و مهار جمهوری اسلامی تضعیف قدرت انرژی جمهوری اسلامی با پایین آوردن فروش نفت و گاز و ممانعت از ورود ارز ناشی از فروش آن به داخل کشور است.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: انتقال فشار اقتصادی ناشی از تحریم فروش انرژی ایران باعث افزایش فشار به مردم خواهد شد و در اثر آن گرانی، تعطیلی واحدهای تولیدی و افزایش بیکاری‌ها، بی‌ثباتی در قیمت‌ها و تورم بالای ۵۰ درصد، تشدید نارضایتی‌های مردم از وضع موجود، مخدوش شدن وحدت و انسجام ملی خواهد بود و دشمن با اجرای چنین توطئه‌ای به دنبال آن است تا مردم و بخشی از نخبگان مقابل نظام قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: تحلیل آمریکا از رفتار مسئولان عالی نظام این است در صورتی که مردم مقابل نظام قرار گیرند، مسئولان تغییر رفتار خواهند داد و ایران حاضر می‌شود تن به مذاکره با آمریکا دهد و بر سر قدرت منطقه‌ای و قدرت دفاعی خود معامله کند همان‌طور که در مذاکرات هسته‌ای امتیازات زیادی به آن‌ها داده شد.

سرافراز افزود: اما واقعیت این است که با گذشت چهل سال از اقدامات تقابلی آمریکا علیه جمهوری اسلامی، نتایج تلاش‌های این کشور چیزی جز پیشرفت جمهوری اسلامی و اُفول قدرت کاخ سفید را نشان نمی‌دهد.

وی ادامه داد: امروز سیاستمداران بزرگ دنیا و مغزهای سیاسی پخته و سنجیده‌ی دنیا؛ ملّت ایران را به خاطر مقاومت چهل‌ساله تکریم و تحسین می‌کنند و این در حالی است که آمریکا چهل سال پیش یکی از دو ابرقدرت جهان در رأس قدرت غرب قرار داشت و بعد از فروپاشی شوروی به‌عنوان تنها ابرقدرت جهان درصدد تحمیل نظام تک‌قطبی به جهان بود، امروز به یکی از منفورترین کشورهای دنیا و محور شرارت‌های بین‌المللی مطرح است.

ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان

امام جمعه فولادشهر اضافه کرد: کارشناسان اقتصادی تأثیر تحریم‌ها و این فشارها بر اوضاع اقتصادی داخلی را بین پنج تا ۲۰ درصد ارزیابی می‌کنند و بیش از ۸۰ درصد وضع اقتصادی موجود را ناشی از سوء‌مدیریت کارگزاران‌ می‌دانند.

وی عنوان کرد: کشور ایران خود یک اقتصاد بزرگ است و در رتبه هجدهم اقتصاد دنیا قرار دارد و قطعاً تحریم‌ها نمی‌تواند زیرساخت‌های اقتصادی کشور را تغییر دهد، اما باید گفت بخشی از بحران موجود، مربوط به تحریم‌های ظالمانه بوده، بخشی به ساختار بازمی‌گردد و بخش عمده‌ی آن مربوط به ناکارآمدی و سوء‌مدیریت‌ها است.

سرافراز یادآور شد: وظیفه دلسوزان و دوستداران انقلاب در این مرحله حساس تاریخ انقلاب‌ حفظ انسجام ملی، فعال کردن جریان همراه انقلاب و مدیریت افکار عمومی است، البته این موارد لازم و ملزوم یکدیگرند و باید بدانیم که راه برون‌رفت از مشکلات کشور، صبر و تحمل مردم، فعال شدن نخبگان بخش غیردولتی، فعال کردن و کارآمد کردن دولت، مجلس و قوه قضائیه است.

کد خبر 357035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.