پنجمین نمایشگاه "طراحی معاصر اصفهان" برگزار می شود

در نخستین شب‌های آبان ماه، گالری اکنون اصفهان میزبان پنجمین نمایشگاه طراحی معاصر اصفهان است. این نمایشگاه به کیوریتوری امیر رجایی و دستیاری عاطفه یزدانی در تاریخ جمعه ۴ آبان ماه گشایش می­ یابد.

امیر رجایی کیوریتور پنجمین نمایشگاه طراحی معاصر اصفهان به خبرنگار ایمنا، گفت: این سومین همکاری‌ام با گالری اکنون به مدیریت الناز رجیبان از حامیان هنر در اصفهان است. پیش از این همکاری‌های موفقی را در نمایشگاه‌هایی از جمله نمایشگاه آثار نقاشی جلال‌الدین مشمولی و برگزاری کارگاه دو روزه آبرنگ داشته‌ام و امیدوارم که با همکاری نزدیک و مداوم با هنرمندان، پژوهشگران و حامیان اقتصادی هنر بتوانیم به این روند ادامه دهیم.

این نویسنده و پژوهشگر عرصۀ هنر در زمینه اهداف برگزاری پنجمین نمایشگاه طراحی معاصر اصفهان اظهار کرد: طراحی و پیشینه تاریخی در سیر آثار هنری، نشان از جایگاه و اهمیت همیشگی آن در هنر دارد. این نمایشگاه در راستای مسیری است که از همان ابتدا رسالت خویش را مطالعه آثار طراحی هنرمندان اصفهان دانسته و در مجموعه نمایشگاه‌ها­ی طراحی معاصر اصفهان به مرور آثار طراحی بیش از صد هنرمند پرداخته شده است.

وی ادامه داد: با مرور این مجموعه نمایشگاه­ها می ­توان از نزدیک با دستاوردهای هنرمندان معاصر با رویکردهای مختلف و دیدگاه‌های متفاوت در عرصۀ طراحی آشنا شد. حفظ ذات و هویت طراحی بر مبنای آنچه از دیرباز می‌شناسیم از الزامات آن است. توجه به تفاوت‌ها و رویکردهای گوناگون و عنایت به آثار نوگرا در هر نسل و هر دهه در این میان، از جمله بخش‌هایی است که نیازمند توجه ویژه است. هم‌جواری هنرمندان از نسل‌های مختلف می‌تواند زمینۀ مناسبی را برای مطالعۀ تغییر و تحولات طراحی در اصفهان فراهم کند.

رجایی گفت: هنرمندانی که در این نمایشگاه ما را همراهی کرده‌اند، عبارتند از: احمد افتاده، معصومه امینی، مهسا برنجیان، نگار تجدد، الهه جزایری، سارا حسینی، محمود حشمتی‌نژاد، فهیمه حقیقی، پریسا دارویی، الهه رفیعی، شهلا روضاتی، زهرا صالحی، روح‌انگیز صفری‌نژاد، ندا ضیایی، الهام طاهایی، جواد طاهری، پریسا عباسی، فریناز فرنیا، میلاد فیروزفر، شکوفه کوهی، مرضیه گلابگیر، سارا مردانی، عاطفه مهدیانی، مینا نجفی، ندا نوربخش و ندا هویدا. این نمایشگاه از تاریخ ۴ تا ۱۶ آبان ماه برای بازدید علاقه‌مندان در گالری اکنون برپا خواهد بود.

کد خبر 356969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.