آشنایی با ضوابط و خط قرمزهای کمیسیون ماده صد شهرداری

مدیرکمیسیون های ماده صد شهرداری اصفهان گفت: خط قرمزکمیسیون ماده صد که بی‌شک حکم تخریب درباره آنها صادر می‌شود، درهای سراسری پارکینگ در کوچه‌ها و احداث بالکن در طبقه اول معابر با عرض کم است.

غلامعلی فیض اللهی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: مالکان برخی از ساختمان ها بدون در نظر گرفتن موارد قانونی در طبقه اول بالکن احداث می‌کنند، اما باید بدانند قطعاً این خلاف سازی‌ها در کمیسیون ماده صد مورد رسیدگی قرار گرفته و به لحاظ خلاف ماده پنج ضوابط شهرسازی، رأی تخریب می گیرد.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون ماده پنج در گذرهای با عرض ۱۰ تا ۱۲ متر، مالکان ساختمان‌ها می‌توانند از طبقه دوم روی پیلوت ۸۰ سانتی‌متر، در گذرهای ۱۲ تا ۲۰ متر از طبقه دوم روی پیلوت ۱۰۰ سانتی‌متر و در گذرهای با عرض ۲۰ متر نیز از طبقه دوم روی پیلوت ۱۲۰ سانتی‌متر بالکن احداث کنند.

مدیرکمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان افزود: در حال حاضر در کمیسیون‌های ماده صد چنان‌چه مالک بدون مجوز یا بر خلاف پروانه بالکن با مشخصات اعلام شده احداث کند، جریمه یا رأی تخریب صادر می‌کند.

وی تصریح کرد: خط قرمزکمیسیون ماده صد که بی‌شک حکم تخریب درباره آنها صادر می شود، درهای سراسری پارکینگ در کوچه‌ها است، زیرا وقتی در سرتاسری احداث شود کوچه عملاً تصرف شده و امکان پارک خودرو در کوچه فراهم نیست و در صورت پارک نیز درگیری و مشکلات زیادی بین همسایگان به وجود می‌آید

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان تاکید کرد: شهروندان باید آگاه باشند که چنانچه قصد خرید ساختمانی را  اعم از مسکونی، اداری یا تجاری دارند، باید حتماً از شهرداری منطقه درباره وضعیت ملک استعلام کنند.

کد خبر 356947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.