تصمیمات غلط مسئولان در حوزه آموزش باید اصلاح شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: باید تسهیل امور برای ارتقا علمی و پرورشی دانش‌آموزان فراهم شود و هر تصمیمی این دو را خدشه‌دار کند، تصمیم غلط است و باید اصلاح شود.  

علی اکبر کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طی چند روز گذشته هیچ گونه اعتراض و تجمعی از سوی معلمان در استان اصفهان گزارش نشده است، اظهار کرد: ممکن است در شهرهای دیگر  چنین موردی گزارش شده باشد اما در اصفهان هیچ موردی وجود نداشته است.

وی همچنین در خصوص اعتراض دانش آموزان پایه دوازدهم نسبت به افزایش ساعات درسی آنها در مدارس نیز گفت: مشکل این دانش آموزان باید  از سمت وزارت آموزش و پرورش حل و فصل شود؛ در مرحله نخست ۲۴ ساعت اجباری و ۱۱ ساعت اختیاری حضور در کلاس های درس فوق برنامه از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد که پس از مدتی تصمیم بر اجباری بودن ۳۵ ساعت حضور در کلاس اضافه، ابلاغ شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه این تصمیمات ضد و نقیض اعتراض دانش آموزان پایه دوازدهم تحصیلی را به همراه داشت، ادامه داد: دانش آموزان از جهتی در آستانه کنکور بوده  و برخی از دروس آنها از اهمیت بالایی برخوردار است و انتظار دارند یا صفحات حذف یا حضور آنها در کلاس اختیاری شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان توانایی لغو این برنامه را ندارد، اضافه کرد: به دنبال رایزنی با وزارت آموزش و پرورش هستیم تا این برنامه لغو شود.

کمالی با بیان اینکه مدیران مدارس موظف هستند با تدبیر دقیق و هماهنگی با دانش آموزان هماهنگ این مشکل را مرتفع کنند، افزود: مدیران باید اجازه دهند  دانش آموزان درس‌های اصلی در کلاس حاضر اما  فرصتی هم  فراهم شود تا   برای کنکور آماده شوند.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها اعم از آموزش و پرورش و حمایتی به دنبال فرصتی مناسب برای ارتقا تعیلم و تربیت دانش آموزان هستند و نباید با تصمیم گیری های غلط موجب یاس و نگرانی دانش آموزان شوند، ادامه داد: باید در تصمیم گیری‌ها تجدید نظر شود. باید تنها تسهیل امور برای ارتقا علمی و پرورشی دانش آموزان فراهم شود و هر تصمیمی این دو را خدشه دار کند. تصمیم غلط است و باید اصلاح شود .

کد خبر 356779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.