شرایط جدید معافیت از سربازی مددجویان کمیته امداد اعلام شد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان اصفهان اظهار کرد: شروط جدید معافیت فرزندان مددجویان از طرف دفتر رهبر معظم انقلاب برای خانواده‌های کمیته امداد و بهزیستی درنظر گرفته شده و معرفی این افراد به نظام وظیفه از طریق این دو نهاد انجام می شود.

جلال یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص چهار بند جدید معافیت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اظهار کرد: تنها یک فرزند از هر خانواده‌ تحت حمایت با شرایط نظام وظیفه می‌توانند از معافیت کفالت استفاده کنند.

وی در خصوص شرایط بندهای ابلاغی افزود: خانواده‌ای که سرپرست آن از کارافتاده یا بیمار باشد در صورت دارا بودن تنها یک فرزند پسر و سه دختر می‌تواند از این معافیت استفاده کند؛ همچنین فرزند ذکور خانواده‌هایی که به دلیل طلاق تحت حمایت امداد قرار گرفته‌اند در صورت گذشتن حداقل سه سال از طلاق مادر و دو سال از تحت حمایت قرار گرفتن در کمیته امداد، می‌توانند از این معافیت استفاده کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی‌(ره) در خصوص دیگر انواع معافیت‌ها گفت: مابقی موارد جهت معافیت فرزندان مددجویان مانند از کار افتادگی یا فوت سرپرست افرادی که علل تامه آنها بر این موارد است اگر شش ماه از تحت حمایت قرار گرفتن آنها بگذرد می‌توانند از این معافیت استفاده کنند.

یزدانی با اشاره به اینکه اکثر فرزندان مددجویان تا کنون در حال استفاده از معافیت تحصیلی بودند، افزود: این شروط معافیت از طرف دفتر رهبر معظم انقلاب برای خانواده‌های کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شده است و معرفی این افراد به نظام وظیفه از طریق این دو نهاد انجام می‌شود.

وی تائید افراد شامل این بند را از طریق نظام وظیفه دانست و اظهار کرد: معرفی‌نامه کمیته امداد و بهزیستی برای معرفی افراد واجد شرایط معافیت یک مرحله از کار است و ضوابط تائید معافیت توسط نظام وظیفه انجام می‌شود؛ ضمن اینکه نظام وظیفه تا پنج سال افراد مذکور را برای این امر کنترل می‌کند.

کد خبر 356771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.