تکمیل کارخانه پسماند نیازمند ۵ میلیارد تومان اعتبار است

گلپایگان- فرماندار گلپایگان گفت: کارخانه پسماند نیاز به پنج میلیارد تومان اعتبار است که در صورت حمایت دولت راه‌اندازی می‌شود، اما ۴۰ درصد زباله‌ها نیازمند به دفن در زمین دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسین یارمحمدیان صبح امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر خواهان یک کشور پیشرفته و توسعه‌یافته هستیم قطعاً باید رسانه‌ها فعال و پرانرژی باشند و در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و در دستگاه‌های دولتی حضور پررنگی داشته باشند.

وی افزود: رسانه‌ها چشم بیدار مردم هستند و نهادهای غیر دولتی حلقه‌های وصل حکومت با مردم، البته این حلقه را رسانه‌ها تکمیل می‌کنند.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه از حضور رسانه‌ها در برنامه‌های مختلف اداری استقبال می‌کنیم، گفت: مطالبه‌گری مردم باید توسط رسانه‌ها بیان شود و مسئولان نیز از نظر اخلاقی و عقلی و بر اساس وظایف قانونی موظف به پاسخگویی به مردم از طریق رسانه هستند.

یارمحمدیان تصریح کرد: حضور رسانه حتی در حوزه‌های امنیتی ضریب امنیت کشور را بالا می‌برد، مردم رسانه‌ها را چشم بیدار جامعه می‌دانند و حضور رسانه‌ها در جلسات امنیت خاطر برای مردم ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه کار رسانه بسیار سخت است و نقد از مسئولان مشقت کار رسانه را زیاد می‌کند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران  به حاشیه‌ها نیز بپردازند، اما انتشار خبر کذب آفتی است که به ساختار رسانه آسیب می‌رساند که از نظر شرعی و قانونی اشکال دارد.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه تا آذرماه باید ۷۰ درصد تعهدات اشتغال‌زایی در شهرستان اجرا شود، خاطرنشان کرد: در بعضی از کارگروه‌ها در رتبه هفدهم در سطح استان هستیم، البته در حوزه اشتغال، کارورزی و مشوق‌های بیمهای باید در رتبه پنجم استان قرار بگیریم.

وی با بیان این‌ که نرخ بیکاری گلپایگان به ۱۲ درصد رسیده است، گفت: در حوزه ستاد بازآفرینی، گلپایگان پیشتاز بوده و البته می‌تواند جزء شهرستان‌های برتر قرار گیرد.

یارمحمدیان با اشاره به جانمایی تخلیه زباله‌ها در راستای جلوگیری از آسیب وارد کردن به محیط زیست و منابع آبی شهرستان، اظهار کرد: کارخانه پسماند در شهرستان ساخته شده، اما نیاز به پنج میلیارد تومان اعتبار دارد که در صورت حمایت دولت به‌زودی راه‌اندازی می‌شود، اما با این حال ۴۰ درصد زباله‌ها باید در زمین دفع شوند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌ها برای ایجاد نشاط اجتماعی و جذب گردشگر ادامه داد: یکی از اقداماتی که در سال جاری در این راستا انجام شد برگزاری جشنواره کباب بود که بدون کمک از منابع دولتی موفق به جذب ۱۶ هزار گردشگر شدیم و این جشنواره توانست هفت درصد فروش کباب در گلپایگان را افزایش دهد.

فرماندار گلپایگان با اشاره به وجود ۱۵ مکان بوم‌گردی در این شهرستان افزود: به‌زودی جشنواره بوم‌گردی با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در گلپایگان برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری نکوداشت چهره‌های ماندگار در گلپایگان خبر داد.

کد خبر 356758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.