عمل به حقوق شهروندی رعایت حق الناس است

مشاور شهردار اصفهان در امور بانوان با بیان اینکه عمل به حقوق شهروندی در واقع رعایت حق الناس است، گفت: اگر همه به منشور حقوق شهروندی پایبند شوند و آن را اجرا کنند، به یک جامعه ایده آل و اسلامی خواهیم رسید.

 فاطمه زارع با بیان اینکه منشور حقوق شهروندی در آذر ۱۳۹۵ توسط رییس جمهور در ۱۲۰ ماده ارائه و اعلام شد، به خبرنگار ایمنا گفت: همانطور که در منشور حقوق شهروندی نیز گفته شده، وقتی علاوه بر قوه مجریه، قوای دیگر، نهادها، مشارکت مردم، اتحادیه های صنفی، تشکل ها، سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی به حقوق شهروندی آگاه باشند و به آن عمل کنند، حقوق شهروندی و به دنبال آن حق کرامت و برابری انسان‌ها محقق می شود.

وی افزود: برای اجرایی شدن این منشور باید فرهنگ سازی صورت گیرد و همزمان زنان و مردان و به طور کلی خانواده و مدیران در همه سطوح در این زمینه آموزش ببینند و به آن عمل کنند.

زارع با بیان اینکه عمل به حقوق شهروندی در واقع رعایت حق الناس است، گفت: اگر همه به این منشور پایبند شوند و آن را اجرا کنند، به یک جامعه ایده آل و اسلامی خواهیم رسید.

مشاور شهردار اصفهان در امور زنان خاطر نشان کرد: همه باید به قانون احترام بگذارند و و آن را اجرا کنند و چنانچه جایی از قانون ضعف و یا کمبود داشت، مطابق با شرایط زمان و قوانین اسلامی توسط متولیان آن اصلاح شود.

کد خبر 356738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.