موزه بشقابی شکل برزیل، گنجینه‌ای از آثار بهترین هنرمندان جهان

موزه هنرهای معاصر "نیتروی" با طراحی منحصر به فرد خود به‌عنوان یکی از نمادهای شهری برزیل شناخته می‌شود که آثار هنرمندان بسیاری از سراسر جهان را در خود جای داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موزه هنرهای معاصر "نیتروی" (MUSEUM OF CONTEMPORARY ART) یکی از نمادهای شهری برزیل است که در شهر "نیتروی" قرار دارد. این موزه هنری که به شکل یک بشقاب است توسط "اسکار نیمایر"معمار مشهور برزیلی در سال ۱۹۹۶ ساخته شده است.

این نماد شهری بشقابی شکل کنار صخره‌ای در بالای خلیج "گوانا بارا" قرار گرفته، به گونه‌ای که قطر آن ۵۰ متر بوده و از چهار طبقه تشکیل شده است که بر روی یک استوانه با قطر ۲.۷ متر واقع شده و به یک حوض آبی که عمق آن  ۶۰ سانتی‌متر و مساحت ان ۸۱۷ مترمربع است متصل می‌شود.

شگفتی‌های هنر معماری در داخل و خارج این موزه خودنمایی می‌کند و آثار هنری بسیار زیادی از هنرمندان جهانی در گالری‌های هنری آن به چشم می‌خورد. همچنین شکل عجیب و غریب و طراحی بی‌نظیر این موزه آن را در میان تمام موزه‌های جهانی منحصر به فرد کرده است.

جالب است بدانید که موزه هنرهای معاصر برزیل ضد آب و ضد حریق است و پنجره‌های شیشه‌ای موزه امکان ورود نور طبیعی را به داخل آن فراهم می‌کنند. طبقه اول این موزه به بخش پذیرش و اداری اختصاص یافته و بالاترین طبقه برای فضای نمایشگاهی طراحی شده است. همچنین سالن نمایشگاه مرکزی که توسط بالکن مدور شیشه‌ای احاطه شده، بالای طبقه دوم قرار دارد و در مجموع می‌توان گفت که نمایشگاه‌های این موزه حدود هزار مترمربع فضا با چشم‌اندازی از  خلیج گوانا را در دسترس بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

 یکی از بخش‌هایی که اخیراً به موزه هنرهای معاصر نیتروی اضافه شده است، موزه هنری دو ریو (Museu de Arte do Rio)  است که سال گذشته به منظور ایجاد تغییرات هنری در شهر به‌صورت رسمی افتتاح شد. طراحی این بخش توسط دو معمار مستعد با نام‌های برنارد و جاکوبسن آرکویتورا صورت گرفته و بیش از سه هزار آثار هنری در موزه هنری دو ریو جای گرفته است.

کد خبر 356709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.