چاه های بحران دهاقان مسدود می شوند

دهاقان- فرماندار شهرستان دهاقان گفت: چاه های مدیریت بحران برای حفظ درختان اختصاص داده شده، اما در حال حاضر که برداشت های این چاه ها مسدود می شود باید مدیریت بهتری برای مقابله با پدیده خشکسالی و جلوگیری از تنش های آن تبیین شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، علی اصغر قاسمیان امروز(دوشنبه) در جلسه کارگروه حفاظت از منابع آب، اظهار کرد: امروز که در شرایط بحران های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و خشکسالی قرار گرفته ایم، مردم از مسئولان انتظار دارند برنامه ریزی منسجمی در حوزه های مختلف داشته باشند البته این برنامه ریزی ها باید با رعایت همه شرایط توام باشد.

وی با اشاره به کم آبی های شدید در روستاهای شهرستان دهاقان از مسئولان درخواست کرد: به نقاط بحرانی توجه بیشتری داشته باشند و برای تمامی نقاط روستایی با درنظر گرفتن خط انتقال آب وضعیت بهتری برای سال آینده ترسیم کنند.

فرماندار شهرستان دهاقان تصریح کرد: چاه های مدیریت بحران برای حفظ درختان اختصاص داده شده، اما در حال حاضر که برداشت های این چاه ها مسدود می شود باید مدیریت بهتری برای مقابله با پدیده خشکسالی و جلوگیری از تنش های آن تبیین شود.

قاسمیان گفت: با اینکه اداره هواشناسی پیش بینی بارش خوبی در منطقه کرده، اما نباید از بحران های موجود غافل بود و همچنان شرایطی برای بیرون رفتن از خشکسالی دیده نمی شود به همین دلیل باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید گیاهانی با نیاز آبی کم همانند زعفران جایگزین گیاهان دیگر شوند، افزود: مسئولان باید به گونه ای حرکت کنند تا گیاهانی با مصرف آبی بالا را از مدار حذف کرده چراکه باید برنامه کشاورزان به گونه باشد که اگر چاه های مدیریت بحران بسته شود، مشکلی برای کشت بهاره وجود نداشته باشد.

فرماندار دهاقان با اشاره به عدالت توزیع آب کشاورزی، خاطرنشان کرد:در شش ماه نخست امسال عشایر و کشاورزان به آب آشامیدنی نیازمند بودند که خوشبختانه با برنامه ریزی هایی که انجام شد، توزیع خوبی صورت گرفت، اما نقاط ضعفی نیز وجود داشت که در آینده باید این مشکلات رفع شود.

کد خبر 356642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.