"ناز عقربی" جایگزین چمن می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان از جایگزین شدن "ناز عقربی و گوشتی" به جای چمن در فضاهای سبز شهر کرمان خبر داد.

به گزارش ایمنا، ایمان سیف‌الهی با اشاره به بحران آب در چند سال اخیر که گریبانگیر اکثر استان‌های کشور شده است، اظهار کرد: کرمان یکی از شهرهای گرم و خشک است که سال گذشته میزان بارندگی به کمتر از ۱۰۰ میلی‌متر رسیده و ذخیره آبی سفره‌های زیرزمینی نیز پایین آمده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان افزود: علی‌رغم تلاش مسئولان در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان، از سال ۹۱ دستور کِشت چمن اسپورت که هر روزه نیاز به آبیاری دارد، کاملا منتفی شده و جای خود را به ناز عقربی و گوشتی، گیاه پوششی و چمن فرانکیا داده است.

سیف‌الهی با اشاره به اینکه وقتی چمن کاشته می‌شود باید با چمن‌زن هفته‌ای یک‌بار چمن‌ها را کوتاه کرد، گفت: کوتاه کردن چمن هزینه‌بر بوده و علاوه بر هزینه کارگر و دستگاه، انرژی و زمان زیادی صرف می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری افزود: متأسفانه با کوتاه کردن چمن، عناصر خاک که جذب گیاه شده، بعد از چمن‌زنی دور ریخته و باعث می‌شود خاک فقیر شود و این عناصر دیگر به چرخه بر نمی‌گردد، در حالیکه گیاه ناز جایگزین مناسب‌تری بوده و نیاز آبی چندانی نداشته ضمن اینکه نیاز به کوتاه کردن هم ندارد.

وی گفت: این اقدام با بررسی کارشناسانه انجام شده است تا گیاهان جدید و سازگار با آب و هوای کرمان انتخاب و جایگزین چمن شوند.

سیف‌الهی با بیان اینکه گیاه ناز اگر چه در زمستان دچار خسارت جزئی شده، اما دوباره احیا می‌شود، خاطرنشان کرد: این گیاه دارای تنوع رنگ و گل در فصول مختلف بوده و اکسیژن بیشتری نیز تولید می‌کند ضمن اینکه نقش مهمی در افزایش سرانه‌ی فضای سبز شهر دارد.

کد خبر 356606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.