واکسیناسیون سگ‌های مشکوک به هاری در مبارکه

مبارکه- رییس شبکه دامپزشکی مبارکه گفت: پس از آنکه نتیجه نمونه برداری از سگ مشکوک به بیماری هاری در شهرستان مبارکه از سوی انستیتو پاستور ایران مثبت اعلام شد، واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار تا شعاع سه کیلومتری در دستور کار این شبکه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مبارکه، دکتر محمد سلیمانی پور در جمع خبرنگاران، با اشاره به گزارش شبکه بهداشت و درمان این شهرستان مبنی بر حمله یک قلاده سگ نگهبان مشکوک به بیماری هاری به صاحب خود، اظهار کرد:  کارشناسان واحد مبارزه با بیماری های این شبکه، به محل اعزام و نسبت به عملیات نمونه برداری از مغز، جهت ارسال به انستیتو پاستور ایران اقدام گردید.

وی افزود: با پایان عملیات نمونه برداری، لاشه سگ در شرایط بهداشتی دفن و آموزش های لازم در خصوص آشنایی با بیماری هاری، علائم بیماری، روش های پیشگیری، انتقال و... به همراه توزیع بروشور به صاحب سگ ارایه شد.

 رییس شبکه دامپزشکی مبارکه خاطر نشان کرد: با توجه به مثبت بودن نتیجه آزمایش، مطابق با پروتکل سازمان دامپزشکی کشور، واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار تا شعاع سه کیلومتری در دستور کار این شبکه قرار گرفت.

سلیمانی پور  تأکید کرد: لازم است شهروندان نسبت به واکسیناسیون حیوانات خانگی، سگ‌های گله و نگهبان، علیه بیماری هاری اقدام و در صورت بروز هر گونه حیوان گزیدگی به سرعت به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

کد خبر 356586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.