نوسازی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده در کشور

با امضای تفاهم‌نامه برنامه تولید و اشتغال در حوزه بازآفرینی شهری پایدار بین سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت راه و شهرسازی و صندوق توسعه ملی،  ۱۰۰ هزار واحد مسکونی کشور که بافت فرسوده دارند،‌ بازسازی و نوسازی می‌شوند.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی، ‌روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون رییس‌جمهوری در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، اظهار کرد: در شرایطی که اقتصاد ملی ما با تهدید و تحریم مواجه است، ‌انتظار این است که از ظرفیت‌های کشور برای کاهش آثار تحریم استفاده کنیم. امضای موافقت‌نامه امروز زمینه برخورداری از یکی از همین ظرفیت‌ها است که با اجرایی شدن آن یکصد هزار واحد مسکونی کشور که در مناطق بافت فرسوده قرار دارد، ‌نوسازی می‌شود.

محمدباقر نوبخت افزود: علاوه بر این، ساخت ۵۰هزار واحد مسکونی در شهرها به عنوان واحدهای مسکونی حمایتی و ۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی نیز در دستور کار قرار دارد که می تواند به موازات اجرای طرح فعلی عملیات اجرایی آن نیز آغاز شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: از یک ظرفیت داخلی برای دورزدن تحریم و ایجاد تولید و اشتغال بهره‌ برده‌ایم.

محله محوری و مشارکت محوری دو رکن طرح بازآفرینی پایدار شهری

در ادامه این جلسه معاون اقتصادی رئیس جمهوری،‌ گفت: به عقیده من به غیر از ایمن‌سازی بافت‌های فرسوده  و اشتغال‌زایی که از اهداف این طرح به شمار می‌آید،‌ باید از بها دادن به کرامت انسانی افراد از مهم‌ترین اثرات این پروژه یاد کرد.

محمد نهاوندیان دو اصل محوری مورد تاکید در هویت این طرح را محله محور و مشارکت محور بودن دانست و افزود: بنای ما براین است که مدیریت این طرح با مشارکت دولت، ‌بخش خصوصی و نهادهای مردمی باشد.

وی یادآور شد باید در اجرای نوسازی بافت‌های فرسوده با سرعت مضاعف حرکت کنیم تا به اهداف موردنظر برسیم.

بازگشت به تمدن شهری از جان‌مایه‌های اصلی طرح بازآفرینی شهری

وزیر راه و شهرسازی نیز در مراسم امضای این یادداشت تفاهم‌نامه گفت: ساخت مسکن در بیابان در قالب مسکن مهر راهکار نیست، تنها راه همین بازآفرینی شهری است.

عباس آخوندی توان‌افزایی اجتماعی، مشارکت مردم و بازگشت به تمدن شهری در شهرهای ایران را از جان‌مایه‌های اصلی این طرح ذکر کرد.

در این جلسه با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهوری و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و شهیدزاده رییس هیئت عامل صندوق توسعه ملی، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و صندوق توسعه ملی در محل سازمان برنامه و بودجه کشور مبادله شد.

طبق این تفاهم ۱۲۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و ۱۸۰ هزار فرصت شغلی غیر مستقیم در کشور ایجاد می شود.

به گزارش ایمنا، دهم خردادماه امسال، هیئت‌ وزیران به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و در اجرای مواد (۵۹)، (۶۱) و (۶۲) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران – مصوب ۱۳۹۵- آیین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار را تصویب کرد.

کد خبر 356521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.