رایزنی‌های جابری انصاری با قطری ها برای پایان جنگ یمن

دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی با معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در دوحه دیدار و در باره مسایل مربوط به یمن و سوریه گفت وگو کرد .

به گزارش ایمنا، جابری انصاری که با هدف رایزنی در خصوص موضوعات منطقه ای امروز صبح در راس هیاتی وارد دوحه شد ، ساعتی پیش در مقر وزارت امور خارجه قطر با وزیر خارجه این کشور دیدار و در خصوص روابط دو جانبه، آخرین تحولات منطقه و به ویژه تلاش های جاری برای حل سیاسی بحران های منطقه از جمله در یمن و سوریه گفت وگو و تبادل نظر کرد.

دستیار ارشد وزیر خارجه ایران دیروز (سه شنبه) هم دیدار مشابهی با 'یوسف بن علوی' وزیر امور خارجه عمان در مسقط داشت. جابری انصاری طی مدت حضور در مسقط در دیدارهای جداگانه با نمایندگان برخی از گروه های مختلف یمنی، در خصوص تلاش های دیپلماتیک برای پایان جنگ تحمیلی علیه یمن، رایزنی و تبادل نظر کرد.

وی پیش از این با «پیترسمنی» نماینده ویژه سوئد در امور یمن و لیبی به منظور کمک به حل بحران یمن و پایان هر چه سریعتر فاجعه انسانی جاری در این کشور رایزنی کرد.

نهم مهرماه جاری هم جابری انصاری میزبان 'محمد عبدالسلام' سخنگو و مذاکره کننده ارشد جنبش انصارالله یمن بود و با وی درباره مذاکرات صلح یمن و راه های تسهیل موفقیت این مذاکرات گفت و گو کرد.

منبع:ایرنا

کد خبر 356288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.