نخستین و بزرگ‌ترین کارخانه موتور برقی در اصفهان راه اندازی می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: خط مونتاژ نخستین و بزرگترین کارخانه موتور برقی در شهر اصفهان در روزهای آینده با حضور مدیران ملی و استانی در شهرستان شهرضا افتتاح می‌شود.

علی‌رضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون تولید موتورهای برقی در اصفهان اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد آلودگی هوای کلان‌شهر اصفهان  ناشی از تردد وسایل نقلیه است که بخش عمده‌ای از آن به تردد موتورسیکلت‌ها مربوط می‌شود.

وی افزود: روزانه در حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در استان اصفهان تردد می‌کند در این راستا بیش از ۳۰ درصد آلودگی هوا و ۴۹ درصد آلودگی صوتی مربوط به موتورسیکلت است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: متاسفانه سهم موتورسیکلت‌ها در تصادفات منجر به فوت در کل کشور، ۳۵ درصد است، اما در استان اصفهان بیش از ۵۵ درصد یعنی نیمی از تصادفات در شهر را موتورسیکلت‌ها به خود اختصاص می‌دهند؛ برای بهبود این وضعیت بنا بر آن شد که طی برنامه‌ریزی‌های گستره بتوانیم موتورهای برقی را در شهر گسترش دهیم.

صلواتی ادامه داد: گام نخست جهت فراگیر کردن موتورسیکلت‌های برقی، انتقال تکنولوژی در سطح استان جهت تولید موتورهای برقی بود که خوشبختانه نخستین و بزرگ‌ترین کارخانه موتورسیکلت برقی در شهر اصفهان در روزهای آینده با حضور مدیران ملی و استانی در شهرستان شهرضا افتتاح می‌شود.

وی افزود: خط تولید اولیه کارخانه کویر ۱۰هزار موتورسیکلت در سال است، البته این کارخانه ظرفیت تولید ۱۳۰ هزار دستگاه در سال را دارد که این موتورها دارای گواهینامه استاندارد ملی و مهمتر از آن با پلاک ملی به شهروندان خدمات ارایه خواهند کرد؛ در آینده نزدیک کارخانجات دیگری در کشور موتورهای برقی را در انواع مختلف و بنا به سلیقه شهروندان تولید خواهد کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: آلودگی موتورهای بنزینی تقریبا معادل شش خودرو سواری است از این رو با جایگزینی هر موتور برقی در واقع می‌توان به میزان قابل توجهی از آلودگی هوا و صوت شهر را کاهش داد؛ با توجه به اینکه قیمت این نوع موتورسیکلت‌ها نسبت به موتورهای بنزینی بالاتر است با همکاری تولیدکننده در حال رایزنی با بانک‌های عامل جهت فروش اقساطی این محصولات به شهروندان هستیم.

صلواتی خاطرنشان‌کرد: ایجاد زیرساخت‌ها، طراحی و ساخت ایستگاه‌های شارژ جهت نصب در مناطق مرکزی شهر برای تسهیل دسترسی شهروندان به وسایل پاکرو از جمله اقدامات این معاونت است، همچنین در برنامه‌های بلندمدت، ایجاد طرح ممنوعیت تردد موتورهای بنزینی در منطقه مرکزی و تاریخی شهر به شمار می‌رود.

کد خبر 355913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد اسدی AE ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    0 0
    خواهان نمایندگی موتور سیکلت برقی در ارومیه