۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
بیمه حوادث شهری چیست؟

با شروع فصل سرما، وزش باد ، بارش باران و صاعقه گاهی باعث ایجاد حوادثی از جمله سقوط درختان و خسارت به خودروها و عابران پیاده می‌شود، این نوع حوادث توسط شهرداری قابل رسیدگی و خسارات آن قابل پرداخت است.

مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا به بیمه حوادث شهری برای جبران خسارت به شهروندان اشاره و اظهارکرد: شهرداری اصفهان جهت رفاه حال شهروندان اقدام به انعقاد قرارداد بیمه مسئولیت جامع شهروندی برای کارکنان، ارباب‌رجوع، شهروندان، گردشگران، مسافران و اتباع خارجی کرده است.

سید محمود حسینی افزود: بیمه حوادث شهری در قبال وارد شدن خسارت جانی، بدنه و مالی که به عناوین مختلف از جمله شکستگی درخت در زمان وزش باد و بارش باران یا برف محرز باشد که قصوری توسط شهرداری صورت گرفته است، شامل حال افراد خسارت دیده می‌شود؛ به عنوان مثال مشخص شود که نصب نکردن علایم ایمنی یا چراغ راهنمایی و یا رفع نشدن خطر چاله‌های تعمیر نشده سبب خسارت به شهروندان شده است.

وی افزود: فرد خسارت دیده باید مستندات خود را که شامل کروکی محل، گزارش کلانتری و عکس و مستندات است به شهرداری منطقه مربوطه ارایه کند تا پرونده تشکیل شده، تحویل اداره رفاه شهرداری اصفهان شود.

 مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه اداره رفاه طی قراردادی که با شرکت بیمه‌گر دارد، طی نامه‌ای پرونده تکمیل شده را تحویل بیمه خواهد داد، تصریح کرد: مرحله نخست پرداخت خسارت به صورت توافقی با نظر کارشناس واحد خسارت انجام خواهد شد، اما اگر خسارت بیش از حد توافق باشد باید رای دادگستری دریافت شود تا بر اساس آن بیمه به صورت کامل خسارت را پرداخت کند.

کد خبر 355901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.