توهم به بن بست رساندن ایران برای دشمنان خواب و خیال است

نجف آباد- رییس دانشگاه آزاد کل کشور گفت: آیات قرآن به خوبی برای همگان روشن کرده که شیطان بزرگی همچون آمریکا که چهار دهه از دشمنی تمام عیارش با ملت ایران می گذرد، نخواهد توانست کشور را در بن بست قرار دهد و این موضوع برای دشمنان تنها خواب و خیال است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد، محمد مهدی طهرانچی در مراسم افتتاحیه سالن اجتماعات و مجموعه چند منظوره شهید حججی در دانشگاه آزاد نجف آباد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: شهید حججی که راه میان بر را برای رسیدن به معشوقش انتخاب کرد، یک الگوی تمام عیار و حجتی کامل برای همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است.

وی با اشاره به هدف اصلی دانشگاه برای تربیت انسان های شایسته خاطرنشان کرد: مجموعه دانشگاه آزاد بایستی به سمت هوشمند شدن هر چه بیشتر و افزایش بازدهی در شاخه های مختلف حرکت کند.

آذین، رییس دانشگاه آزاد استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه ملت ایران مدیون خون شهدایی هستند که با نیت خالص به دعوت پرودگار خود لبیک گفتند، تصریح کرد: تا امروز نجف آباد با تقدیم شهدا در مقاطع مختلف پایتخت شهدای کشور است.

وی افزود: به برکت خون همین شهدا، امروز در امن ترین کشور جهان امکان کار و تحصیل را وجود دارد.

حمید رضا نقش، رییس دانشگاه جامع مستقل نجف آباد در این آیین با اشاره به تحصیل ۲۰ هزار دانشجو در ۲۹۰ رشته در این مجموعه گفت: این دانشگاه ۳۳ ساله است که با وقف اموال شهید میردامادی بنیان شده است در تمامی این سال ها دانشگاه جامع مستقل نجف آباد رویکرد خوبی در عرصه کاربردی کردن علوم داشته به طوری که ظرف یک سال گذشته برای طرح های پژوهشی این واحد حدود دو میلیارد تومان اعتبار جذب شده است.

مهران مجلسی، رییس پیشین واحد نجف آباد در ادامه خاطر نشان کرد: تاکنون در ۱۵۰ واحد دانشگاه آزاد فعالیت داشته ام، اما هیچ کدام را در حد و اندازه نجف آباد ندیدم.

مجلسی با اشاره قول خود به رییس هیئت امنای دانشگاه نجف آباد برای نامگذاری یکی از ساختمان های دانشگاه به نام شهید حججی گفت: در مدت دو سال ۱۵ رشته ارشد و ۱۶ رشته دکترا به دانشگاه اضافه شد همچنین مراکز تحقیقاتی دانشگاه از دو واحد به ۱۱ مجموعه رسید و با راه اندازی نخستین مرکز اصالت سنج مقالات علمی شاهد پذیرش بیش از ۹۵ درصد دانشجویان پزشکی در آزمون دستیاری مراکز دولتی بودیم.

در ادامه حجت الاسلام حسناتی، امام جمعه نجف آباد این شهر را دیار علم و ایثار دانست و خاطرنشان کرد:  در سال ۶۴ مسئولان شهرستان با رضایت کامل قلبی مردم دو قطعه از بهترین زمین های خود را با وجود تمامی مشکلات و محدودیت ها به دانشگاه آزاد و لشکر زرهی ۸ نجف اشرف اختصاص دادند.

حسناتی اضافه کرد:  به دنبال شهادت شهید حججی، مدیران ارشد دانشگاه آزاد این واحد را به نام شهید حججی نامگذاری کردند، خانواده فهیم شهید با بزرگواری درخواست کردند این تصمیم عوض شود.

امام جمعه نجف آباد اظهار کرد: خانواده شهید حججی معتقد بودند که این دانشگاه به نام نجف آباد و در کنار وجود شهیدان زیاد در این دیار باید در سطح ملی و بین المللی شناخته شود. 

محمدرضا حججی، پدر شهید حججی در این آیین اظهار کرد: فرزند من یکی از ۲۵۰۰ شهید دلاور این دیار است که خداوند خواست با نمایش صحنه اسارت و شهادت او، حجت را بر همه ما تمام کرده و در عین حال مسئولیت همه مردم و مسئولان را سنگین تر از گذشته کند.

وی مظلومیت و غربت را وجه مشترک لحظه شهادت تمامی شهیدان دانست و گفت: نام شهیدی را که بر مجموعه ای می گذارند، با این هدف است که همه بدانیم جوانانی بوده و هستند که برای پیشرفت این مرز و بوم از همه زندگی و جان شیرین خود گذشته اند. نباید به این سادگی خون شهدا را پایمال کنیم و به خاطر رضایت اربابان ظلم و جور، ارزش های این ایثارگران را فراموش کنیم.

به گزارش ایمنا؛ مجموعه چند منظوره شهید حججی در سال ۹۰ در زمینی به مساحت سه و نیم هکتار و زیربنای ۳۴۷۰ متر مربع با مجموع اعتبار ۱۴ میلیارد تومان کلنگ زنی شده بود و در حال حاضر علاوه بر زیر زمین و طبقه همکف، در طبق نخست آن یک سالن اجتماعات هزار نفری و فضای اختصاصی برای مهمانان ویژه تعبیه شده است.

سالن اجتماعات این مجموعه دارای امکانات ویژه ای همچون  اعلام و اطفاء حریق اتوماتیک، گرمایش و سرمایش هواساز، فیبر نوری ۱۲ هسته ای، سیستم های نور و صوت حرفه ای و چهار دوربین فول اچ دی است.

در زیرزمین و طبقه همکف این مجموعه نیز چندین سالن با کاربری های مختلف، فضاهای اداری و خدماتی، سالن اجتماعات صد نفره و مجموعه تاسیسات جانمایی شده است.

کد خبر 355731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.