ترویج سبک زندگی اسلامی، آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

شهرضا - امام جمعه شهرضا گفت: متأسفانه انواع آسیب‌های اجتماعی در حال افزایش است که این مسئله، نتیجه ترویج فرهنگ غط غربی و غفلت از سبک زندگی اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی در جمع تعدادی از دانش آموزان این شهرستان، با تأکید بر ضرورت برگزاری نماز جماعت در مدارس، تصریح کرد: برگزاری نماز جماعت، اولویت نخست برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و مذهبی مدارس است که باید در اول وقت اقامه شود.

وی گفت: توجه به علم‌آموزی، بدون توجه به تربیت در آموزش و پرورش، دانش آموزان را دچار مشکلات فراوان می‌کند، یکی از مسائل تربیتی و پرورشی دانش آموزان پرداختن به تربیت دینی آنان مانند علاقه‌مند کردن آنها، به اقامه نماز و نماز جماعت است.

 امام جمعه شهرضا ادامه داد: آموزش کودکان و نوجوان و نهادینه کردن فرهنگ اصیل ایران اسلامی، می‌تواند از ترویج فرهنگ غلط غربی که نتیجه آن افزایش انواع آسیب‌های اجتماعی است، جلوگیری کند؛ برای تحقق این هدف باید از ظرفیت‌های بسیاری که در آموزش و پرورش وجود دارد بهره گرفته شود.

حجت الاسلام یعقوبی تأکید کرد: هرچند نماز دارای اهمیت فراوان است، اما برگزار کردن نماز به جماعت اهمیت بیشتر دارد، زیرا نماز جماعت نمادی با ارزش از جامعه مطلوب اسلامی است و مسائلی مانند رهبری، اتحاد و نظم را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش احکام و دستورات دینی باید از سنین کودکی و سال‌های آغاز تحصیل انجام شود، تصریح کرد: مهمترین موضوع برنامه‌های تربیتی در مدارس، اقامه نماز اول وقت است که در صورت موفقیت در این زمینه، شاهد رشد فعالیت‌های آموزشی نیز خواهیم بود.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر ضرورت حضور معلمان در مراسم اقامه نماز مدارس، خاطرنشان کرد: همه افراد باید برای برپایی این فریضه الهی احساس مسئولیت کنند، اما نهادینه کردن این فرهنگ، نیازمند آموزش و تربیت صحیح در مدارس است.

حجت الاسلام یعقوبی با تأکید بر اهمیت آشنا کردن دانش آموزان با فلسفه نماز، گفت: باید علت نماز خواندن برای دانش آموزن به صورت کامل تشریح شود؛   آموزش صحیح و کامل نماز به دانش آموزان با استفاده از کتب، جزوات، فیلمها و سیدیهای آموزشی جذاب و برگزاری همایش‌های داخلی و بین مدارس در خصوص نماز با مشارکت و محوریت آنان، از راهکارهای ترویج فرنگ اقامه نماز در مدارس است.

وی اضافه کرد: دانش آموزان به مسائل مذهبی علاقه دارند، زیرا این یک نیاز درونی است، البته مسائل تربیتی خانواده و جامعه و مدرسه نیز در آن موثر است.

امام جمعه شهرضا با اشاره به نقش مؤثر نهاد خانواده در آموزش معارف دینی، تصریح کرد: اگر پدر و مادر در خانواده به نقش الگویی خود توجه داشته باشند و در تنظیم روابط خود با فرزندان همت گمارند و به آموزش اصول اخلاقی و انسانی و مذهبی توجه کنند، احساس تعهد به مسائل معنوی را در فرزندان خود ایجاد و تقویت می‌کنند.

کد خبر 355689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.