کاهش ۲۰ درصدی تصادفات فوتی درون شهری در لنجان

لنجان- فرماندار لنجان گفت: بر اساس گزارشات ارایه شده، آمار جان باختگان تصادفات درون شهری شهرستان لنجان طی یکسال گذشته کاهش داشته و تصادفات فوتی درون شهری نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۰ درصد کاهش یافته است،

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی این شهرستان اظهار کرد: پیشرفت در عرصه‌ های مختلف اقتصادی، علمی، ورزشی، فرهنگی و... مرهون امنیت است و  نظام مقدس جمهوری اسلامی، کشوری امن در خاورمیانه به شمار می آید.

وی افزود: پرسنل نیروی انتظامی همچون دیگر رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل، رشادت‌های فراوانی را از خود نشان دادند تا به نظام مقدس جمهوری اسلامی گزندی وارد نشود و این روند همچنان ادامه دارد، این نیرو در خط مقدم تأمین امنیت کشور در حال خدمت رسانی به کشور و مردم بوده و در این مسیر همچنان شهدایی را تقدیم انقلاب و حفظ آرامش مردم می‌کند.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه نقش نیروی انتظامی در تأمین امنیت و برقراری احساس امنیت در میان مردم، انکارناپذیر است، تصریح کرد: این نیرو تنها با هدف حفظ جان، مال و ناموس مردم تلاش می‌کند و در همین راستا همواره شاهد مبارزه قاطعانه آن با اراذل و اوباش، ساراقان، قاچاقچیان، عمده فروشان و خرده فروشان مواد مخدر و... هستیم.

وی پاسداری از مرزها، ترافیک و امنیت و برخورد با مخلان امنیت و ... را مرهون تلاش‌های بی نظیر نیروی انتظامی دانست و ادامه داد: پلیس راهور نیز تلاش می کند با مدیریت صحیح و علمی، امنیت جاده و ترافیک شهرها را مدیریت کند و این تلاش به صورت شبانه روزی ادامه دارد به گونه ای که نتیجه فعالیت آن‌ها، امنیت و آرامش در مسیرهای مواصلاتی و  شهرها است .

صفرخانلو اضافه کرد: در سایه همدلی و همزبانی و تعامل سازنده همه دستگاه های اجرایی، امنیتی، انتظامی و قضایی، شهرستان لنجان جزء شهرستان های امن کشور بوده و تلاشگران نیروی انتظامی شهرستان لنجان با صداقت و اقتدار همراه با تواضع در حوزه مسئولیت های مختلف با حداقل امکانات، بیشترین خدمات را ارایه می‌کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به آمار بالای تصادفات در لنجان و پیگیری ها و بررسی های انجام شده، نقاط حادثه خیز و پر خطر شناسایی شد و اصلاح این نقاط با سرعت هرچه بیشتر در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: بر اساس گزارشات ارایه شده، آمار جان باختگان تصادفات درون شهری شهرستان لنجان طی یکسال گذشته کاهش داشته و تصادفات فوتی درون شهری آن نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۰ درصد کاهش یافته است، که این مهم با تلاش و همکاری پلیس راهور و شهرداری های شهرستان لنجان به دست آمده، اما نکته مهم آن است که نباید از مسایل فرهنگی و آموزشی در این مسیر غافل شد.

فرماندار شهرستان لنجان بر لزوم فراگیرشدن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی در بین موتور سیکلت سوارن تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر تصادفات فوتی و جرحی با وسیله نقلیه موتور سیکلت انجام می‌شود،  باید به مباحث فرهنگی و آموزشی نگاهی ویژه داشت، چراکه با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی‌های انجام شده امروز کمتر راننده‌ خورویی را می‌بینیم که بدون بستن کمربند ایمنی اقدام به رانندگی کند، اما متاسفانه تردد بسیاری از راکبان موتورسیکلت بدون کلاه ایمنی موجب شده تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار بسیاری باشیم.

وی تقویت فرهنگ موتور سیکلت سواری را عاملی مهم در بروز از حوادث ترافیکی دانست و یاداور شد: عدم آگاهی موتور سیکلت سواران در برخی موارد موجب بروز رفتارهای پرخطر از جمله تصادف می شود از این جهت باید به سمت فرهنگ سازی در استفاده از موتور سیکلت در بین خانواده ها خصوصا جوانان حرکت کرد تا شاهد کاهش تصادفات موتور سیکلت سواران باشیم.

کد خبر 355685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.