۱۱ میلیون نفر ساکن در حاشیه‌شهرها خدمات بهداشتی دریافت می‌کنند

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بیش از یازده میلیون نفر از ساکنین حاشیه‌شهرها در سراسر کشور در دولت یازدهم و دوازدهم تحت پوشش خدمات سلامت قرار گرفتند.

به گزارش ایمنا، علیرضا رییسی در ابتدای سفر به استان اصفهان از مراکز خدمات جامع سلامت زینبیه و نواب در حاشیه شهر اصفهان بازدید کرد.

وی در این بازدیدها، عملکرد سامانه یکپارچه بهداشت "سیب" را در این مراکز مورد ارزیابی قرار داد و از نزدیک از فعالیت‌های پزشکان و مراقبین سلامت در این مراکز اطلاع یافت.

 معاون بهداشت وزارت بهداشت همچنین از بخش‌های سلامت خانواده، بهداشت دهان و دندان، تغذیه، سلامت روان، بهداشت محیط  و سایر بخش‌های این مراکز بازدید کرد.

 وی در این بازدیدها ضمن تأکید بر پوشش گسترده  بهداشتی بیماران دیابتی و مادران باردار، بر توجه جدی بر بیماریابی در سطح منطقه تاکید کرد.

 رییسی پوشش فراگیر بهداشتی حاشیه شهر را از دستآوردهای مهم طرح تحول نظام سلامت، دانست و گفت: بیش از یازده میلیون نفر از ساکنین حاشیه شهرها در سراسر کشور در دولت یازدهم و دوازدهم تحت پوشش خدمات سلامت قرار گرفتند.

 وی حضور کارشناسان تغذیه و سلامت روان در مراکز بهداشتی حاشیه شهر را از دستآوردهای طرح تحول سلامت خواند و گفت: با اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت حاشیه شهر، شاهد ارتقای شاخص‌های بهداشتی و بالارفتن سطح رضایتمندی خدمت گیرندگان در این مناطق هستیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن با اهمیت خواندن فعالیت کارشناسان تغذیه در شبکه‌های بهداشت افزود: کارشناسان تغذیه در حوزه بهداشت باید تمام شاخص‌های تغذیه‌ای را بدانند و ضمن پوشش بیماران دیابتی و کنترل چاقی و اضافه وزن در سطح منطقه با مبحث امنیت غذایی آشنایی کامل داشته باشد

 رییسی سپس از مرکز تکامل کودکان "محکم کار" زینبیه بازدید و از میزان فعالیت بخش‌های مختلف گفتار درمانی، کاردرمانی و شنوایی‌سنجی اطلاع یافت.

 وی فعالیت مراکز تکامل کودکان را مهم خواند و افزود: این مرکز با توجه به موقعیت جغرافیایی استان اصفهان می‌تواند استان‌های پرجمعیت همجوار را هم به خوبی پوشش دهد.

گفتنی است، رییس مرکز مدیریت شبکه‌های بهداشت، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر، مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس، مدیرکل دفتر سلامت روان و مدیرکل آزمایشگاه جامع سلامت وزارت بهداشت در قالب هیاتی جهت ارزیابی فعالیت‌های حوزه بهداشت به شهرستان‌های شهرضا، لنجان، فریدن، نطنز و اردستان سفر کردند

کد خبر 355620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.