شناسایی محلات هدف طرح بازآفرینی شهرضا

شهرضا - رییس اداره راه و شهرسازی شهرضا از اجرای طرح بازآفرینی در هفت محله این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، غلامرضا سبزواری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هیئت دولت و رییس جمهور تآکید زیادی بر ارایه خدمات به مناطق حاشیه‌ای و کمتر توسعه یافته دارند، تصریح کرد:  وزارت راه و شهرسازی و ادارات تابعه آن در استان‌ها و شهرستان‌ها، متولی ارایه این خدمات و نظارت بر طرح‌های آن معرفی شدند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح بازآفرینی شهری یکی از مهمترین پروژه‌های دولتی در حمایت از این مناطق است، اظهار کرد: هفت محله شهید چاووشی، حسین آباد، خمینی آباد، حکیم قشقایی، طالقانی، پانصد دستگاه و اسلام آباد، محلات هدف در اجرای این طرح در شهرضا هستند.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرضا توسعه مراکز خدمات عمومی، فرهنگی و ورزشی در سکونتگاه‌های غیر رسمی را از محورهای اجرای طرح بازآفرینی شهری در شهرضا برشمرد و افزود: در سال گذشته اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان، برای ساخت یک باب ورزشگاه در محله حکیم قشقایی اختصاص یافت.

سبزواری ادامه داد: در حال حاضر عملیات ساختمانی این ورزشگاه در مراحل پایانی قرار دارد و در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

وی از اختصاص سهمیه قیر یارانه‌ای به شهرداری شهرضا خبر داد و تصریح کرد: این سهمیه به منظور بهسازی آسفالت معابر این محلات در نظر گرفته شد که در قالب تفاهمنامه‌ای به شهرداری تحویل داده می‌شود.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرضا اعمال تخفیف‌های اخذ عوارض نوسازی بافت‌های فرسوده در سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر را از دیگر امتیازات طرح بازآفرینی سکونتگاه‌های غیر رسمی برشمرد و اظهار کرد: شهرداری شهرضا تخفیف‌هایی به ارزش ۴۲۰ میلیون تومان برای این مناطق در نظر گرفته است که همه این مبالغ در قالب اسناد خزانه اسلامی به شهرداری بازگشت داده شده است.

سبزواری همچنین از صدور و واگذاری بیش از هزار و ۴۰۰ جلد اسناد مالکیت اراضی این شهرستان در یک سال گذشته خبر داد و افزود: در همین مدت بیش از ۸۰ قطعه زمین با کاربری‌های مختلف، به اشخاص حقیقی و حقوقی شهرستان واگذار شده است.

وی اضافه کرد: واگذاری ۲ قطعه زمین به مساحت‌های ۶۰۰ و چهار هزار متر به اداره ورزش و جوانان شهرستان، از جمله این واگذاری‌ها بوده که برای ساخت خانه جوان و سالن ورزشی در محله سروستان انجام شده است.

کد خبر 355534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.