ایجاد درآمد پایدار شهری در گرو مشارکت بخش خصوصی است

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه، گفت: با توجه به بودجه‌ شهرداری‌ها و سخت بودن ایجاد درآمد پایدار ، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی لازم و ملزوم ایجاد و افزایش درآمد پایدار است.

وحید شام‌بیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به انواع روش‌های مشارکتی موجود در شهرداری‌ها، اظهار کرد: برای استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران از روش‌های مشارکت عمومی از جمله مشارکت مدنی، قراردادهایBOT  (قرارداد احداث، بهرهبرداری و انتقال) و BOLT(احداث- بهره‌برداری- اجاره به شرط تملیک- انتقال)، قراردادهای مدیریت نگهداری و بهره‌برداری و ... استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به کاهش میزان درآمدهای شهرداری‌ها، برای ایجاد درآمد پایدار باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: در حقیقت درآمد پایدار با مشارکت بخش خصوصی ایجاد می‌شود و باید در این زمینه اقدامات لازم برای فرهنگ‌سازی انجام گیرد؛ زیرا با بودجه‌هایی که در اختیار شهرداری قرار دارد، ایجاد درآمد پایدار بسیار سخت است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه افزود: با استفاده از روش‌های مشارکت عمومی و ایجاد سیاست‌های تشویقی، باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد. 

وی افزود: در جلسات هفتگی ستاد سرمایه‌گذاری خارجی استان کرمانشاه با سرمایه‌گذاران خارجی که ریاست آن بر عهده استاندار است، مشکلات و موانع تأثیرگذار بر فعالیت و استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بررسی می‌شود.
شام‌بیاتی با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری کرمانشاه برای کسب درآمد به ویژه درآمدهای پایدار، گفت: از املاک و ظرفیتی که در اختیار شهرداری قرار دارد، بارگذاری بهینه کرده و از آن‌ها کسب درآمد می‌کنیم؛ همچنین مراکز عمده هزینه‌بر در شهر کرمانشاه که از اهمیت بالایی برخوردار است را شناسایی و با برون‌سپاری به بخش خصوصی، هزینه‌های مراکز عمده را کاهش داده و از طرفی خدمات بهتری به شهروندان ارائه می‌دهیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه، گفت: با در اختیار گذاشتن مشوق‌های سرمایه‌گذاری در طول دوران مشارکت، نحوه اجاره و بسترهایی که برای سرمایه‌گذاران آماده می‌کنیم، برای سرمایه‌گذاران انگیزه ایجاد می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت اعمال تحریم‌های آبان ماه تا چه اندازه مدیریت شهری تحت تاثیر قرار می گیرد، گفت: فکر نمی‌کنم تحریم‌ها تأثیر زیادی روی این مورد داشته باشد.

کد خبر 355374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.