مناسب‌سازی معابر در اولویت فعالیت‌های شهرداری قرار گیرد

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از شهرداری درخواست داریم مناسب‌سازی معابر برای سالمندان، معلولان و جانبازان در دستور کار ویژه شهرداری اصفهان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین صبح امروز (یکشنبه) در پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن خیر مقدم به شهردار و اعضای شورای شهر قزوین در این جلسه علنی با اشاره به روز جهانی کودک اظهار کرد: توجه به مسائل کودکان در همه کشورها و سازمان‌های بینالمللی اهمیت ویژه‌ای دارد و راهاندازی سازمان بین‌المللی یونیسف برای کودکان بیانگر این امر است.

وی با بیان اینکه در دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان و در دوره جدید شهرداری توجه به مسائل کودکان در دستور کار ویژه قرار داشت تا جایی که اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک ثبت شد، ادامه داد: مناسب‌سازی پارکها و مراکز فرهنگی برای حضور کودکان و همچنین مصوبه راه‌اندازی اتاق مادر و کودک در مراکز تجاری و عمومی از جمله اقدامات صورت گرفته مدیریت شهری در این زمینه است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین به روز ملی کاهش اثر بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: این روزها در پنج استان کشور وقوع سیل داشتیم که خسارات ناشی از این حادثه طبیعی نمایانگر نبود مدیریت درست در اجرای پروژه‌ها و همچنین حفظ پوشش گیاهی به ویژه جنگلها بوده است که چنین اتفاقاتی را رقم زده است.

وی با بیان اینکه اصفهان شهر معین تهران در هنگام بروز بلایای طبیعی است، گفت: از این رو تقویت زیرساخت‌های مدیریت بحران این بلایا و خسارت ناشی از آن باید مورد توجه ویژه مسئولان در استان و به ویژه شهرداری اصفهان به عنوان قائم مقام استاندار در امر مدیریت بحران قرار گیرد.

معین ادامه داد: ضروری است که دیگر ارگان‌های ذی‌ربط در حوزه امداد و نجات در بلایای طبیعی با شهرداری همراه شوند تا شاهد مدیریت صحیح در هنگام بروز حوادث باشیم.

وی همچین به روز سالمند اشاره کرد و افزود: امکانات فعلی در شهر علی‌رغم مکاتبات و تلاش‌های  شده پاسخگوی نیاز سالمندان نیست و ضروری است امکانات و زیرساخت‌ها در خور سالمندان اصفهان ایجاد شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم مناسب‌سازی سیستم حمل و نقل عمومی برای تردد سالمندان اظهار کرد: از شهرداری درخواست داریم مناسب‌سازی معابر برای سالمندان، معلولان و جانبازان در دستور کار ویژه شهرداری اصفهان قرار گیرد.

کد خبر 355343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.