صعود ۱۲ هزار نفری سپاهان به جمع هشت تیم

تیم فوتبال سپاهان با پیروزی برابر نساجی مازندران در ضربات پنالتی راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی امشب از ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه تیم‌های سپاهان و نساجی مازندران در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم رفتند که این دیدار پس از تساوی یک بر یک در ۱۲۰ دقیقه، با پیروزی ۴ بر ۳ سپاهان در ضربات پنالتی به پایان رسید.

مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی

دیدار تیم‌های سپاهان و نساجی مازندران

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: حدود ۱۲هزار نفر

گل‌ها: کی‌روش استنلی (دقیقه ۵) برای سپاهان؛ سجاد شهباززاده (گل به خودی، دقیقه ۲۷) برای نساجی مازندران

اخطار: محمد میری (دقیقه ۷۶)، محمد عباس زاده (دقیقه ۱۱۵) و جورجی ولیسیانی (دقیقه ۱۱۱) از نساجی مازندران؛ سجاد شهباززاده (دقیقه ۷۶) از سپاهان

سپاهان: پیام نیازمند، محمد ایرانپوریان، عزت پورقاز، خالد شفیعی، سعید آقایی (۴۶- میلاد سرلک (۹۷- محمد کریمی)، مهدی کیانی،  ولادیمیر کومان، سجاد شهباززاده، ساسان انصاری، مهرداد محمدی، استنلی کی‌روش

سرمربی: امیر قلعه نویی

نساجی مازندران: حامد لک، مجتبی ممشلی، فرشاد فرجی، حامد شیری، جورجی ولیسیانی، محمد آبشک،  احمد عبدالله زاده، علی شجاعی (۸۴- سجاد آشوری)، علی اصغر آشوری (۱۰۱- امید سینک)، رحمان جعفری (۷۲- محمد عباس زاده) و محمد میری (۱۰۷- محمد عرفان معصومی)

سرمربی: جواد نکونام

داور: علیرضا فغانی، محمدرضا مدیر روستا، مهرداد نجفی و حسین زمانی

شرح بازی:

سپاهان که در ۳ بازی اخیر خود در لیگ و جام حذفی به پیروزی رسیده بود و در شرایط خوبی به سر می‌برد در حالی در مرحله یک هشتم نهایی برابر نساجی مازندران قرار می‌گرفت که امیدوار بود با حمایت تماشاگران خود در زمین خودی این مرحله را نیز به سلامت پشت سر بگذارند و به جمع ۸ تیم نهایی راه پیدا کند.

شاگردران امیر قلعه نویی در سپاهان بازی را خوب آغاز کردند و روی یک ضربه کرنر در دقیقه ۵ با ضربه سر کی‌روش استنلی پیش افتادند. بازی پس از این گل اما رفته رفته به سمت نساجی چربید و سپاهانی که روی ضربات بلند آسیب پذیر نشان می‌داد پس از اینکه دو موقعیت خطرناک روی دروازه‌اش ایجاد شد بالاخره در دقیقه ۲۷ روی یکی از این ضربات ایستگاهی با ضربه سر اشتباهی سجاد شهباززاده گل تساوی را خورد.

نیمه دوم با تعویض سعید آقایی و به زمین آمدن میلاد سرلک برای سپاهان همراه شد تا مهرداد محمدی به دفاع چپ منتقل شود و سجاد شهباززاده بال راست هجومی سپاهان شود. سپاهان که به نظر به بن بست خورده بود در ادامه با سیستمی هجومی تر و با ۴ مهاجم به بازی ادامه داد اما دفاع منسجم نساجی مانع دوباره پیش افتادن سپاهان در پایان ۹۰ دقیقه شد تا دو وقت ۱۵ دقیقه‌ای به بازی اضافه شود.

در اوقات تلف شده نساجی که به دفاع مطلق روی آورده بود موفق شد دروازه خود را بسته نگه دارد تا سپاهان که برای گلزنی خود را به آب و آتش زده بود نتواند دروازه مهمان را برای بار دوم باز کند. بدین ترتیب برنده بازی پس از ۱۲۰ دقیقه تلاش در ضربات پنالتی مشخص می‌شد.

در ضربات پنالتی، محمد ایران پوریان، کی روش استنلی سوارز، ولادیمیر کومان و مهدی کیانی برای سپاهان گلزنی کردند و در سوی مقابل ولسیانی، ممشلی و شیری برای نساجی پنالتی را به گل کردند تا در نهایت سپاهان به برتری ۴ بر ۳ در ضربات پنالتی برسد. در ضربات پنالتی، محمد آبشک پنالتی دوم و عباس زاده پنالتی پنجم نساجی را از دست دادند و ساسان انصاری نیز پنالتی سوم را برای سپاهان از دست داد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (۵- سپاهان)- ارسال کرنر ولادیمیر کومان با ضربه سر چکشی کی روش استنلی تبدیل به گل اول سپاهان شد.

۱-۱ (۲۷- نساجی)- ارسال ضربه ایستگاهی نساجی از میانه میدان پس از چند اثر با ضربه سر شهباززاده وارد دروازه خودی شد تا نساجی به گل تساوی برسد.

دقایق حساس:

دقیقه ۴- ضربه فنی پای چپ مهرداد محمدی را حامد لک از زیر طاق دروازه راهی کرنر کرد.

دقیقه ۲۳- ارسال کرنر علی شجاعی با ضربه سر خطرناک ولسیانی در تیر دور همراه شد که توپ با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۲- پرتاب بلند اوت خالد شفیعی پس از اثر گذاری پورقاز در تیر دور با ضربه مهرداد محمدی همراه شد اما توپ به طرز خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۲- توپ در محوطه جریمه به استنلی رسید و او با یک پاس کات بک موجب شوت یک ضرب کومان شد اما توپ با واکنش خوب لک راهی کرنر شد.

دقیقه ۷۵- موقعیت تک به تک ساسان انصاری با دخالت نساجی جلوی پای کومان افتاد اما ضربه او در موقعیتی عالی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۰۴- شوت ایران پوریان از گوشه محوطه جریمه با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۰۸- شوت سرکش شهباززاده با برخورد به تیر افقی دروازه تبدیل به گل نشد.

اتفاق ویژه:

یکی از هواداران سپاهان پس از پایان ۹۰ دقیقه از هوش رفت که در نهایت با حضور پزشک سپاهان او بهبود یافت.

بهترین بازیکن:

مهدی کیانی که در طول ۱۲۰ دقیقه عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته بود زننده پنالتی سرنوشت ساز پنجم سپاهان هم بود و به همراه پیام نیازمند از بهترین‌های میدان بودند.

کد خبر 355221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.