بازسازی عضلات آسیب‌دیده به کمک فلز طلا

محققان دانشگاه هاروارد به تازگی کشف کرده‌اند که نانو ذرات فلز طلا به عضلات آسیب دیده کمک می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برای ترمیم جراحات وارد شده به عضله، زمان لازم است اما التهابات ظاهر شده پس از آسیب عضله می‌توانند به آسانی به حالت وخیم‌تر بازگردد.

اما خبر خوب برای افرادی که دچار کشیدگی و یا پارگی ماهیچه ها شده‌اند این است که به تازگی راهی برای ترکیب عامل ضد التهابی طبیعی با ذرات بسیار ریز فلز طلا به منظور بهبود آسیب‌دیدگی عضلات کشف شده است.

یکی از روش‌های کاهش التهاب عضلات تزریق سیتوکین (گروهی از پروتئین‌ها که نقش اصلی را در پاسخ‌های التهابی نسبت به محرک‌های پاتولوژی مانند التهاب و آسیب بافتی ایفا می‌کنند) ضد التهابی به نام "اینترلوکین ۴ (IL-۴)" به عضله آسیب دیده است که به بهبود سریع تر ماهیچه کمک می‌کند. اما مشکل اینجا است که اینترلوکین به سرعت شکسته و تجزیه می‌شود و ممکن است عوارض جانبی ناخواسته ایجاد کند.

این در حالی است که تیم دانشمندان دانشگاه هاروارد و محققان دانشکده علوم مهندسی و کاربردی "John A. Paulson" در کمبریج به تازگی تکنیک جدیدی برای اتصال نانو ذرات IL-۴ فلز طلا برای بهبود عضلات آسیب دیده ابداع کرده‌اند. به گفته آن‌ها زمانی که نانوذرات طلا برای بافت‌های آسیب دیده ماهیچه استفاد می‌شود، عضله بازسازی شده و نانو ذرات IL-۴ به جای سرگردان بودن در جریان خون در محل مورد نیاز استفاده می‌شود.

در این بررسی تزریق IL-۴ و نانوذرات طلا بر روی موش‌ها صورت گرفت و افزایش فیبر عضلانی پس از ۱۵ روز مشاهده شد. به گفته داوین موونی، یکی از اعضای گروه تحقیق این تحقیق نشان می‌دهد که تلفیق پاسخ التهابی، یک روش قوی برای بازسازی بافت‌های مفید و قابل استفاده است.

اگرچه استفاده از فلز طلا به شیوه جدید ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما کاربرد آن در دنیای پزشکی موضوع کاملا ناشناخته‌ای نیست. همچنین به منظور استفاده از شیوه طلا درمانی برای عضلات آسیبدیده باید بررسی‌های بیشتری صورت گیرد تا نحوه تاثیر آن در افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن نیز مشخص شود.

گفتنی است تحقیقات بیشتر در این مورد در حال انجام است و دانشمندان در حال حاضر به دنبال کشف این موضوع هستند که چگونه تکنیک طلا درمانی برای مداوای موش‌های مبتلا به دیستروفی عضلانی دوشن (ﺷﺎﯾﻊ ﺗﺮﯾﻦ و وﺧﯿﻢ ﺗﺮﯾﻦ ﻧﻮع دﯾﺴﺘﺮﻓﯽ ﻋﻀﻼﻧﯽ) موثر است. 

کد خبر 355215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.