آمریکا به دنبال مذاکره نیست، در پی سلطه است

کاشان - امام جمعه موقت تهران گفت: جهاد، شهادت طلبی و ولایت مداری پیام مراسم قالیشویان شهید اردهال است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، آیت الله سید احمد خاتمی، امروز (جمعه) در آیین سنتی مذهبی قالیشویان اهالی فین کاشان در مشهد اردهال اظهار کرد:  اردهال حماسه ای در امتداد عاشورا و مصداق کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا است همانطور که عاشورا جریان دارد هر چه با عاشورا و نهضت حسینی در راه مبارزه با استکبار متصل باشد جاوادنه و پیروز است.

وی، افزود: امروز رییس‌ جمهور خبیث آمریکا و دولت جنایتکار سعودی که مردم بی گناه یمن را مظلومانه به خاک و خون می کشد یزید زمان و ابن زیادهای دوران ما هستند که باید آنها را شناخت.

خاتمی افزود: پیام بسیار مهم این اجتماع عظیم در آیین قالیشویان این است که ما راه مقابله با دشمن را از امام حسین (ع) آموختیم که هیچ گاه نباید تسلیم ظلم و ظالم شد حتی اگر در این راه به شهادت برسیم.

آیین قالیشویان حماسه ای از جنس ولایت مداری است

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) پیام این اجتماع را تداوم مقابله با دشمنان امام حسین(ع) و ولایت مداری دانست و گفت: امروز با دشمنان کینه توزی مواجه هستیم که ۴۰ سال است تلاش می کنند مردم ایران را از راه مبارزه ناامید و بیرون کنند.

آیت الله خاتمی، تصریح کرد: سه ماه دیگر تا جشن ۴۰ سالگی انقلاب باقی است، تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا امسال نیز همچون سال های گذشته جشن پیروزی انقلاب را پرشکوه تر برگزار کنیم چراکه آمریکا در تمام ۴۰ سال انتظار نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران را می کشد و هنوز به هیچ طریقی نتوانسته آرزوی دیرینه خود را عملی کند و ایران را به زانو درآورد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا سه ماه دیگر که هیچ برای همیشه این آرزو را به گور خواهدبرد، افزود: آمریکا هیچ وقت دنبال مذاکره نبوده و همیشه به دنبال سلطه است.

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن از طریق شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی پیوسته به دنبال تزریق و پمپاژ یاس و ناامیدی به مردم ایران است و سال ها است که می گوید نظام ایران در حال سقوط بوده، اما به کوری چشم آنها نظام جمهوری اسلامی ایران نه تنها در شیب سقوط و نزولی نیست بلکه با نشاط و مقتدرانه باشیب صعودی در امتداد است.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران با دو سرمایه رهبری و وفادار به خدا، پیغمبر(ص) و اهل بیت(ع) و پایبندی به نظام روز به روز مقتدرانه تر در امتداد و جریان مقاومت در برابر دشمن ایستادگی و مبارزه می کند.

آیت الله خاتمی گفت: تا زمانی که سران استکبار خوی استکباری داشته باشند ما این جهاد مقدس و شهادت طلبی را که از افضل واجبات است، ادامه می‌دهیم.

وی تصریح کرد: در شرایطی هستیم که باید بیشتر و با شکوه تر از گذشته به همه جهان و مردم آمریکا بگوییم که ما هیچ وقت شعار مرگ بر آمریکا و مبارزه با استکبار را ترک نخواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه ۱۰ راهکار مقاومت و مقابله با ظلم الهام گرفته از نهضت حسینی و عاشورا و حرکت امامزادگان از جمله شهید اردهال در مبارزه وجود دارد، گفت: این راهکارها شامل مبارزه با دشمن تا آخرین قطره خون، تبیین چهره دشمن و دسیسه‌های آن، خستگی ناپذیری، تسلیم ناپذیری، عدم یأس و ناامیدی در برابر دشمن و راه مبارزه، فرهنگ ما می توانیم، تحقیر و سرنگونی دشمن، عقب نشینی نکردن در برابر دشمن، وجود رهبری و ولایت و زنده نگه داشتن الگوهای مقاومت است.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به توهین و جسارت رژیم جلاد و غاصب صهیونیستی در به کاربردن لفظ «جانور» به ایران افزود: ملت ایران قهرمانی است که در مقابل شما دیوانگان ایستاده و این الفاظ تنها لایق و شایسته این رژیم است.

آیت الله خاتمی خطاب به صهیونیست اسرائیل گفت: شما میکروب هایی هستید که تنها راه نجات بشریت نابودی شما است.

به گزارش ایمنا، آیین سنتی مذهبی قالیشویان به عنوان میراث جهانی ناملموس ایران به ثبت یونسکو رسیده و تنها آئینی مذهبی است که بر اساس تاریخ هجری شمسی هر سال دومین جمعه مهرماه در آستان مقدس امامزاده سلطانعلی بن باقر(ع) در مشهد اردهال از توابع بخش نیاسر کاشان برگزار می شود، به همین مناسبت هزاران نفر از چوب به دستان اهالی فین کاشان «قالی مقدس» را به عنوان نمادی از پیکر مثله شده فرزند امام پنجم (ع) از خادمان امامزاده سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) تحویل گرفته و بر دوش خود «حسین حسین گویان» به طرف چشمه آبی می برند و شست و شو می دهند.

مشهد اردهال در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع است.

کد خبر 355205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.