هند و روسیه قرارداد سامانه موشکی اس-۴۰۰ امضا کردند

هند و روسیه روز جمعه در حضور نارندرا مودی نخست وزیر هند و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه قراداد خرید پنج سامانه موشکی اس-۴۰۰ به ارزش ۵.۴۳ میلیارد دلار را امضا کردند.

به گزارش ایمنا، قرارداد نظامی دهلی نو و مسکو با وجود تهدیدهای آمریکا برای تحریم کشورهایی که به انجام قراردادهای بزرگ و مهم تجاری با روسیه ادامه دهند، امروز میان مقامات دو کشور به امضا رسید.

هند و روسیه همچنین قراردادی برای همکاری فضایی با یکدیگر امضا کردند. به گفته مقامات هندی، بر اساس این قرارداد یک ایستگاه نظارت فضایی در نزدیکی شهر نوو سیبریک در روسیه برای هند احداث خواهد شد. انتظار می رود مقامات هند و روسیه در ادامه دیدارهای خود حدود ۲۰ قرارداد با یکدیگر امضا کنند.

این سومین دیدار مودی و پوتین در سال جاری پس از یک دیدار غیر رسمی در شهر سوچی در ماه مه (اردیبهشت) و همچنین یک دیدار دوجانبه در حاشیه نشست کشور های بریکس در آفریقای جنوبی در ماه جولای (تیر) است.

پوتین رییس جمهوری روسیه عصر روز گذشته وارد دهلی نو شد و از فرودگاه مستقیما برای شرکت در ضیافت شام به محل سکونت مودی نخست وزیر هند رفت.

دو کشور قرار است در طول نشست سالانه خود قرارداد های دفاعی به ارزش بیش از ۸ میلیارد دلار امضا کنند. این قرارداد ها علاوه بر سامانه موشکی اس ۴۰۰ به ارزش ۵.۲ میلیارد دلار، شامل خرید چهار کشتی جنگی جدید به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار و همچنین قرارداد خرید بالگردهای متوسط به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار است.

سامانه اس - ۴۰۰ چهار نوع مختلف موشک را پشتیبانی می کند: موشک های با برد بسیار بلند که می توانند تا فاصله ۴۰۰ کیلومتری را پوشش دهند، موشک هایی که تا ۲۵۰ کیلومتر را پوشش می دهند، موشک های برد متوسط با برد ۱۲۰ کیلومتر و در نهایت موشک های برد کوتاه که می توانند موشک ها و هواپیما های دشمن را از فاصله ۴۰ کیلومتری هدف قرار دهند.

منبع:ایرنا

کد خبر 355191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.