هرگونه تهدید با پاسخ قاطع و سریع ایران روبه رو می شود

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت: توانایی ایران در تولید موشک‌ها بومی و نقطه زن، شرایط موجود را برای هر تهدیدکننده‌ای سخت خواهد کرد و هرگونه تهدید با پاسخ قاطع و سریع ایران انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: یکی از خبرهای خوب این روزها، توقف افزایش قیمت ارز و سکه و پایین آمدن چند هزارتومانی قیمت آن‌ها بود که منجر به کاهش قیمت برخی کالاهای دیگر ازجمله خودرو شده است.

وی افزود: هرچند در بررسی علت سقوط قیمت دلار دلایل متعددی را مطرح کرده‌اند، اما بدون‌شک یکی از عوامل مؤثر در شکسته شدن حباب بازار ارز و سکه صدور حکم اعدام سلطان سکه بود، که در نهایت انتشار اخبار صدور احکام ۳۵ تن از اخلال‌گران بازار سکه، با استقبال افکار عمومی همراه شد.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: در این میان مردم ضمن تشکر و حمایت از اینگونه اقدامات، خواهان تداوم برخورد قاطع دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی به خصوص با ریشه ها و دانه درشت ها هستند چراکه همزمان با اعلام این خبر شاهد سقوط قیمت ارز بودیم و به نظر می‌رسد بی‌تأثیر از آن نبوده باشد.

وی با بیان اینکه شلیک موشک های بالستیک سپاه هم یکی دیگر از عوامل سقوط قیمت ارز و طلا  بود، ادامه داد: این سومین بار است که در یک سال و نیم گذشته موشک‌های بالستیک سپاه، تروریست‌ها را در صدها کیلومتر دورتر از مرزهای ایران هدف قرار می‌دهند.

سرافراز اضافه کرد: یگان موشکی سپاه در این عملیات با شش فروند موشک بالستیک زمین به زمین از کرمانشاه، مقر سرکردگان تروریست‌ها در کشور سوریه (در شرق فرات) را در فاصله ۵۷۰ کیلومتری هدف قرار داد.

وی عنوان کرد: پیام اصلی این حمله موشکی به آمریکا و اسراییل بود چراکه آنها با نفهمی تمام هر از چندگاهی ایران را به اقدام نظامی تهدید می‌کنند، و این پیام اکنون برای کشورهای منطقه و به‌ ویژه رژیم صهیونیستی ارسال شده که توانایی ایران در تولید موشک‌ها بومی و نقطه زن، شرایط موجود را برای هر تهدیدکننده‌ای سخت خواهد کرد و هرگونه تهدید با پاسخ قاطع و سریع ایران انجام خواهد شد.

امام جمعه فولادشهر گفت: این عملیات در داخل کشور نیز بازتاب بسیار مثبتی داشت، چراکه در شرایطی که برخی گمان می کردند انجام این عملیات منجر به افزایش نگرانی مردم و افزایش قیمت‌ها می‌شود، اما برعکس، این عملیات روند نزولی قیمت‌ها و افزایش غرور ملی را زد.

وی دخالت بانک مرکزی در بازار آزاد را یکی از دلایل مهم کاهش نرخ ارز و سکه دانست و خاطرنشان کرد: هفته گذشته در جلسه هماهنگی سران قوا مصوب شد، بانک مرکزی در بازار آزاد دخالت کند از این رو بانک مرکزی روزانه ۳۰ میلیون دلار در بازار آزاد ارز ارایه کرد و این دخالت سبب افزایش عرضه و در نتیجه کاهش قیمت شده است.

سرافراز یادآور شد: دلیل دیگری که نقش مهمی در کاهش نرخ ارز و سکه داشت، حرکت هماهنگ شده در فضای مجازی است که تعداد قابل توجهی از کانال ها با یادآوری اتفاقات بعد از قطعنامه ۵۹۸ سیاست رسانه‌ای خود را پیاده کردند.

وی افزود: در بازار واقعی به‌دلیل کاهش قیمت ارز و احتمال این‌که روند کاهشی ادامه داشته باشد، دارندگان دلار خانگی اقدام به عرضه دلار  خود در بازار کردند که این مسئله نیز خود عرضه را تقویت و روند کاهشی را تشدید کرد.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: این مسایل به خوبی نشان داد دولت توانایی لازم را برای مدیریت بازار ارز را دارد از این جهت  نباید از خود رفع مسئولیت کند.

وی متذکر شد: در طرف مقابل دولت زورگوی آمریکا قرار دارد که با ابزارهای اقتصادی و طراحی‌های مستمر خود به‌دنبال ضربه زدن به مردم ایران است، البته همانطور که فرمانده معظم کل قوا در جمع یکصدهزار نفری بسیجیان جان برکف در ورزشگاه آزادی تهران فرمودند؛ دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی جز راه تحریم اقتصادی راه دیگری ندارد و به فضل الهی آمریکا یک سیلی محکم دیگر از ملت ایران خواهد خورد.

کد خبر 355187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.