اقتدار پلیس در سایه اعتماد مردم است

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت:پلیس برای انجام وظایف ذاتی خود و ارایه بهترین خدمات به مردم، نیازمند دو مقوله‌ی اصلی اقتدار و اعتماد مردمی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در جمع مردم و مسئولان بخش فولادشهر امنیت را یکی از نیازهای اصلی جوامع بشری دانست و اظهار کرد: نیروی انتظامی یک نیروی مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می آید و اهمیت فعالیت آن در کشور ناشی از اهمیت مأموریّت نیروی انتظامی و مأموریّتی که بر عهده گرفته‌ است، بوده و آن مهم استقرار امنیت در کشور است.

وی افزود: پلیس برای انجام وظایف ذاتی خود و ارایه بهترین خدمات به مردم، نیازمند دو مقوله‌ی اصلی اقتدار و اعتماد مردمی است، چراکه پلیسی که مقتدر نباشد توان انجام وظایف و ماموریت های ویژه‌ خود را پیدا نمی‌کند و از سوی دیگر پلیسی که امین مردم نباشد در انجام وظیفه‌ی خود به تقابل با مردم رسیده و دچار شکست و فشل می‌شود.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: این‌که گفته می‌شود نیروی انتظامی باید اقتدار داشته باشد برای آن است که قانون به درستی در کشور اجرا شود و قطعا منظور از اقتدار، قدرت نمایی به مردم و یا ایجاد ارعاب و ترس نیست.

وی با بیان اینکه امیدواریم شاهد ارتقاء کمّی و کیفی نیروی انتظامی در بخش فولادشهر باشیم، ادامه داد: هفته نیروی انتظامی، هفته توجه مردم به زحمات و تلاش های این نیروی نظامی است که خدمات ارزشمند و کارهای بزرگی را نیز تاکنون انجام داده است و برهمین اساس مقام معظم رهبری فرمودند: امروز آن کسانی که در قالب نیروی انتظامی سعی می کنند آرامش را، امنیت را، آسایش خیال را برای آحاد شهروندان کشورمان فراهم کنند در حقیقت به معنای واقعی کلمه مجاهدان فی سبیل الله هستند.

سرافراز در ادامه با اشاره به قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، گفت: پس از کش و قوس های فراوان، در مجلس شورای اسلامی قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان به تصویب و در تاریخ ۲۱ شهریور ماه به تائید شورای نگهبان رسید و برای اجرا به دولت ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: اجرای این قانون ممکن است همانند دیگر قوانین با چالش‌هایی مواجه شود که ضرورت دارد تمهیدات لازم برای آن اتخاذ شود.

امام جمعه فولادشهر عنوان کرد: این قانون جدید اگر درست و دقیق اجرا و نیروهای مؤثر و معتقد به نظام جمهوری اسلامی فارغ از تنگ نظری، ارتباطات سیاسی، خانوادگی و باندی بکار گرفته شوند گامی اساسی در راستای تحرک بیشتر تصمیم‌گیری‌ها و سیاست گذاری‌ها و اجرایی شدن آن‌ها برداشته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه انتظار می‌رود با خروج افراد سالخورده از چرخه بوروکراسی و مدیریتی کشور فرصت لازم برای جایگزینی نیروهای جوان و کارآمد فراهم شود، اما اگر قرار باشد جای خالی نیروهای بازنشسته با لابی‌گری و رانت توسط مسئولان در نهادها و دستگاه‌های مختلف پر شود باید انتظار شکست و از کارافتادگی بیشتر نظام اداری را داشت.

سرافراز متذکر شد: اجرای این طرح به معنی حذف نیروهای با تجربه از نظام مدیریتی کشور نیست، علاوه بر استثنائات مندرج در ماده واحده، با توجه به تبصره‌های موجود، این افراد می‌توانند به‌عنوان مشاور در اتاق‌های فکر و اندیشه‌ورزی به کارگیری شوند و به تصمیمات سازمان‌ها و ادارات کمک کنند اما تصمیم گیرندگان نهایی افرادی باشند که بازنشسته نیستند.

وی تاکید کرد: قانون‌گرایی و التزام به نتایج قانون در مقامات عمومی امری مهم‌ به شمار می آید و پیش‌قدم شدن در اجرای قانون کمترین انتظاری است که می‌توان از مدیران عالی کشور داشت.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: از سوی دیگر حتی در مواردی که قانونی قابلیت تفسیر هم داشته باشد، از مدیران ارشد کشور انتظار می‌رود این تفسیر به نفع جوانان و با توجه به هدف اصلی قانون منع بکارگیری بازنشستگان، انجام شود.

کد خبر 355178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.