تقویت زیر ساخت های آستان آقاعلی عباس(ع) در نطنز

نطنز-رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: بحث ترمیم فنی و پیچیده عالی قاپو که ۷۰ درصد آن در سه سال اخیر انجام شده از جمله طرح هایی است که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

علی اصغر مونسان در سفر به آستان مقدس آقا علی عباس و شاهزاده محمد (ع) بادرود در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، با اشاره به سیاست سازمان میراث فرهنگی در رابطه با گردشگری مذهبی اظهار کرد: یکی از بخش های مهم گردشگری کشور متعلق به اماکن و بقاع متبرکه متعددی است که در کشور وجود دارد.

وی گفت: در حال حاضر تعداد قابل ملاحظه‌ای از گردشگری کشور مربوط به گردشگری مذهبی است و در کنار گردشگری مذهبی بحث توریسم درمانی را نیز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور دنبال می‌کند که درآمد خوبی به لحاظ اقتصادی و فرهنگی برای کشور ایجاد خواهد کرد.

معاون رییس جمهور افزود: در شرایط کنونی گردشگری مذهبی با گردشگری درمانی و تفریحی ترکیب شده است که علاوه بر موضوعات مهم فرهنگی بسیاری از مسائل حوزه اقتصاد و اشتغال نیز در ذیل آن مطرح خواهد شد.

وی تصریح کرد: بارگاه مقدس آقاعلی عباس و شاهزاده محمد(ع) در بادرود یکی از محورهای اصلی و مهم گردشگری مذهبی در کشور به شمار می آید که سالانه پذیرای حدود چهار میلیون زایر و مسافر از شهرهای مختلف کشور است.

مونسان خاطرنشان کرد: مسئولان آستان مقدس تقاضاهایی مبنی بر تقویت زیرساخت های این آستان داشتند که با کمک های سازمان گردشگری و میراث فرهنگی در آینده نزدیک انجام خواهد شد تا با تقویت این زیرساخت ها تعداد بیشتری از گردشگران به این مکان مقدس سفر داشته باشند.

وی ادامه داد: راه اندازی هتل چهار ستاره قصر جهان یک اقدام و حرکت خوبی است که به ظرفیت توسعه گردشگری شهرستان کمک شایانی خواهد کرد و امیدواریم فاز دوم هتل در زمان بندی تعیین شده به نتیجه نهایی برسد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور همچنین از افتتاح پروژه های مختلفی در مرکز اصفهان خبر داد و گفت: بحث ترمیم فنی و پیچیده عالی قاپو که ۷۰ درصد آن در سه سال اخیر انجام شده از جمله طرح هایی است که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 355118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.