۵۰۰ میلیون دلار صادرات چمدانی در حوزه صنایع دستی

نطنز- رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گفت: در حوزه صنایع دستی، سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیون دلار صادرات چمدانی داشته‌ایم

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، علی اصغر مونسان شامگاه چهارشنبه در جمع هتل‌داران استان اصفهان اظهار کرد: هم اکنون در استان اصفهان ۷۳ پروژه هتلینگ در حال آماده‌سازی است.

وی گفت: دولت از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری حمایت می‌کند و این آمادگی وجود دارد که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی منابع با آن‌ها همکاری شود.

مونسان افزود: در سال گذشته در کشور ۱۶۰۰ پروژه مرمت و احیا در حوزه معاونت میراث فرهنگی اجرا شد که امید است تا پایان سال آمار آن به ۲۰۰۰ واحد پروژه برسد.

معاون رییس‌جمهور با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی طبق آخرین آمار ۱۶ درصد رشد صادرات داشته‌ایم، تصریح کرد: در صورتی که بتوانیم درآمد بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در سال گذشته که از صادرات چمدانی صنایع دستی داشته‌ایم را با کمک استادکاران صنایع دستی افزایش دهیم و به عدد درآمد دو میلیارد دلار در حوزه صادرات صنایع دستی دست پیدا کنیم، به اقتصاد کشور کمک بزرگی خواهیم کرد.

مونسان افزود: تا کنون حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش داخلی صنایع دستی بوده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی کشور افزود: اکنون در حال برگزاری نمایشگاهی مشترک در کشور هلند هستیم؛ البته همزمان افتتاحیه نمایشگاه آثار هلند در موزه تهران را داشتیم که این نمایشگاه تا ایام عید نوروز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 355091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.